Tesla Model S убедително е №1 в голям зимен тест в Норвегия

Целта е била да се установи отклонението между заявения пробег по WLTP и реално показания при -19 градуса по Целзий

,
Tesla Model S

, Tesla

Tesla Model S

Н орвегия е страната, която най-бързо в целия свят преминава към електромобили. Те са пазарни лидери, като изпреварват и бензиновите модели. Два фактора помагат за това - високият стандарт на живот и дългият списък със стимули за собствениците на е-коли.

В същото време в Норвегия е преобладаващо студено, а през зимата ефективността на батериите пада. По всичко личи това не притеснява “викингите”, но все пак е интересно как се представят “електричките” при минусови температури.

Списанието motor.no направи мащабен тест с цели 28 модела от цял свят, за да установи, че Tesla Model S е номер 1, поставяйки нов рекорд.

Американският автомобил е с пробег от 634 км по цикъла WLTP, а в суровите зимни условия от средно -19 градуса по Целзий е регистрирал 530 км. Това прави 16 процента отклонение, а освен с дължина на пробега, Model S изпреварва почти всички останали и по този показател - реално показан пробег спрямо официалния.

Още по-впечатляващо е, че заради технически проблем екипът успя да зареди своята Tesla до 98 процента.

По отношение на процента, първото място е за китайския Maxus Euniq 6. Въпреки че успя да измине само 317 км в теста, неговото отклонение е едва 10 процента при 354 км обявен пробег. Това е единственият автомобил, който изпреварва Model S.

На другия полюс се оказва Toyota bZ4X, чието представяне е спаднало най-много спрямо изходното ниво на WLTP. Въпреки прогнозния пробег от 503 км, първият EV на японската марка измина само 323 км, което е спад с цели 35 процента.

Което не е изненада, защото bZ4X вече не оправда очакванията и други тестове в реалния свят по отношение на пробега.

Автомобилът на Toyota обаче не е бил единственият EV, чийто пробег пострада в студа. Škoda Enyaq Coupe RS и Mercedes EQE 300, регистрираха спадове с 33-34 на сто.

Редакторите в списанието са останали най-впечатлени от китайските автомобили в теста, като MG4, BYD Atto и JAC e-JS4. Те са показали намаления от около 20 процента, но пък са били представени с високо оборудване и на ниски цени.

Тестът е започнал от Осло. Шофьорите на тестовите коли е трябвало да се придържат към ограничението на скоростта, да използват интелигентно регенеративното спиране и да ги карат в еко режим, без да използват помощни средства за водача, като круиз контрол.

пробег с електромобил пробег през зимата зимни тестове Норвегия Tesla Tesla Model S