Рекордьорът на Tesla няма да купи друг автомобил на марката

Хансйорг фон Геминген е изминал около 1,7 млн. км с Tesla Model S P85. Той е рекордьор за изминат пробег с електромобил и голям фен на Tesla, но приключва с колите на Мъск. Три са причините

Хансйорг фон Геминген

Twitter / CarMarket.bg

О свен факта, че е заклет фен на Tesla и рекордьор за изминати километри с електромобил на американската компания, името на ентусиаста също е в графата „Любопитно”. Хансйорг-Еберхард Фрейхер фон Геминген-Хорнберг е до толкова зависим от своята Tesla, че вече е изминал около 1,7 млн. километра с Model S Р85 от 2014 г. насам. Германецът отдавна е фен на колите на Мъск, но следващият му автомобил няма да е Tesla. Хансйорг фон Геминген обяснява това в интервю за "Шпигел", цитирано от Focus.de.

Три си причините, заради които Хансйорг фон Геминген не смята да смени сегашния си рекордьор с нов модел на Tesla.

1. Техническите дефекти в мотора на Tesla

До момента германецът е сменил 13 електромотора в Model S! Благодарение на 8-годишната гаранция без ограничение на пробега, смяната на моторите е била винаги безплатна, но надеждността им си остава една и съща.

Това е много разочароващо. Автомобилът ми е със задно задвижване, което явно е особено уязвимо. Но не знам точно какъв е проблемът, от Tesla никога не са коментирали това“, казва Фон Геминген.

Той смята, че американците трябва да обяснят как са конструирани моторите, какъв точно е проблемът и как ще се отстрани. Но комуникацията е била отчайваща, споделя рекордьорът на Tesla.

2. Прогресът на електромобилите на другите марки

Въпреки че Хансйорг би искал да преодолее границата от 2 млн. километра с настоящата си кола, следващият му автомобил няма да е Tesla. Други производители са наваксали изоставането си, смята Геминген. При Tesla е добре, че софтуерът на автомобила се актуализира по въздуха, през мобилната мрежа. Що се отнася до времето за зареждане и надеждността на автомобилите обаче, други производители са „постигнали голям напредък“.

Както Porsche Taycan, така и Mercedes EQS са алтернативи за феновете на електрическите автомобили. По-големите батерии са решаващи аргументи за шофьорите, пътуващи често и изминаващи големи разстояния. VW и китайските производители също в момента са във възход.

„Tesla трябва да положат истински усилия, ако искат да останат напред“, добавя Фон Геминген. Вече има достатъчно други вълнуващи марки за клиентите на електрически автомобили.

3. Противоречивият Илон Мъск

Шефът на Tesla е силно противоречива личност. Това не оставя безразличен и Фон Геминген. Той се опитва да разграничи марката от мениджъра, но: „Аз съм и лично разочарован от Илон Мъск. Той никога не ме е поздравил за рекордите. Поздрави ме за един милион километра единадесет месеца по-късно с два вдигнати нагоре палеца чрез Twitter,” обяснява рекордьорът.

В други случаи компанията ме е игнорирала по различни поводи. Мъск не познава благодарността. Можете да го видите по това колко често уволнява хората си. Възможно е също така да ме избягва точно защото карам толкова много и така излизат наяве слабите страни на автомобила.“

Фон Геминген критикува Мъск, че е все по-загрижен да прави пари чрез колите си (в което не бива да се търси вина, все пак бизнесът е точно за това) и изобщо не защитава екологичните причини, на които се позовава.

Винаги съм бил малко критичен към него. Начинът, по който се движи напред-назад с частен самолет, например, разбира се е катастрофа от екологична гледна точка, но също така е нормално за бизнес лидери като него.” Фон Геминген не вижда голямо екологично съзнание в Илон Мъск. Фенът на Tesla критикува Мъск, че се вписва в републиканското поведение, което демонстрира в момента.

рекорден пробег рекордьор на Tesla Tesla Model S P85 Tesla рекорд Хансйорг фон Геминген