М естният парламент на щата Тексас одобри налагането на годишна такса от $200 на собствениците на електромобили. Проекторешението предстои да бъде одобрено (или не) от губернатора Грег Абот, след което да бъде разписано и като закон.
Не се очаква „НЕ” от Абот, след като гласовете за този ход бяха 145-0. С него законотворците в щата искат да компенсират данъка в цената на бензина, който плащат водачите на конвенционални автомобили. С тези пари се поддържа пътната мрежа и друга пътна инфраструктура. А собствениците на е-коли не дават своя дан за това.
През 2015 г. Тексас е събрал $3,4 млрд. по описания начин, като на галон бензин се падат около 20 цента данък, който щатът прибира. Това е четвъртото най-голямо приходно перо в бюджета на щата.
Контрапунктът на решението е, че въпросните $200 са прекалено мното. Проучване на Consumer Reports установява, че собственикът на нов автомобил с ДВГ н Тексас плаща средно само $71 годишно.
Люк Мецгер е сред критиците. Той е изпълнителен директор на Environment Texas, като вади следния аргумент: тъй като данъкът върху горивото не е увеличаван от 1991 г., това трябва да се направи.
Ако бъде наложена такса от $200, то водачът на Nissan Leaf ще трябва да плаща колкото водача на Hummer, което е лудост”, казва Мецгер.
Лудост е, защото Leaf не замърсява (поне не докато се движи), докато Hummer отделя огромни количества изгорели газове, тъй като гълта бензин като швед на ферибот на път за Прибалтийските република.