П реди повече от година Renault обяви, че връща в играта една от легендите си - 5, като електромобил. Това ще стане факт в началото на следващата година.
Поради което френската марка започна да ни подгрява с информация. Започва се от платформата CMF-B EV, която за 5 предполага, че той ще заимства до 70 процента от частите от събратята си Clio и Captur.
Използването на съществуващ хардуер ще помогне на Renault да намали производствените разходи с 30 процента в сравнение със Zoe, който няма получи следващо поколение.
Основна разлика между двата електромобила по отношение на задвижването е броят на батерийните модули. Предстоящият модел ще има само четири големи модула, подредени в един слой, докато Zoe използва 12 по-малки.
Това ще позволи на инженерите да свалят 15 кг. Те също така обещават по-голяма енергийна плътност и повишена твърдост на долната част чрез по-добро интегриране на батерията в платформата около нея. По-здравият под ще намали нивата на шум и вибрации.
Renault възнамерява да даде на новия 5 многораменно задно окачване, което все още е рядкост в B-сегмента. Да не забравяме, че Alpine потвърди, че ще пусне своя собствена версия R5 и можете да бъдете сигурни, че ще се възползва напълно от независимото задно окачване, за да направи електрическия “хотхеч” лесен за шофиране по завои.
Батерията ще бъде монтирана под пода, за да намали центъра на тежестта, което ще направи колата по-пъргава.
Компанията не казва нищо за мощността, само споменава, че R5 ще използва електрически мотор на Megane E-Tech Electric.