Легендарното Renault R5 Turbo се преражда като електрическа дрифтачка

Демострационният автомобил отдава чест на 50-годишнината на Renault 5 чрез актуален прочит на най-известните спортни версии: Renault 5 Turbo и Turbo 2

Пламен Георгиев,
Renault R5 Turbo 3E

Renault

Renault R5 Turbo 3E

К ъм момента виждаме R5 TURBO 3E като дигитален рендър, а причината за това е силното присъствие и в дигиталния свят чрез NFT. Но на 25 септември, по време на конкурса Chantilly Arts & Elegance 2022, моделът ще бъде представен и в реалния си вид. След това ще го видим и на автомобилния салон в Париж от 17 октомври, където нашата медия ще присъства.

R5 TURBO 3E е още един пример за „електрическото прераждане“ на водещ модел на марката. Renault електрифицира своята история, за да подготви по-добре своето изцяло електрическо бъдеще в Европа през 2030 г.

R5 TURBO 3E е изцяло електрически модел със задно задвижване. Подобно на своя емблематичен предшественик, той е двуместен. Разликата е, че сега имаме два електромотора на задната ос, а батерията е по средата под пода. Тя е с капацитет 42 кВч.

Автомобилът е изграден върху тръбно шаси, защитено от плоска основа и ролбари, одобрени от ФИА. Системната мощност е 380 к.с. и въртящ момент от 700 Нм. Ускорението до 100 км/ч е 3,5 сек (3,9 секунди в режим Drift), а максималната скорост от 200 км/ч. Моделът има ъгъл на завиване от над 50° за по-лесно избягване на препятствията.

Renault

Предният капак, вратите и кокпитът са със същата форма като предшествениците, но този път каросерията е от въглеродни влакна. Моделът представя нов свеж прочит на емблематичните въздухозаборници на Turbo 2 на задните калници. Той е широк 2,02 м (с 25 см повече от предшественика си), дълъг е 4 м и висок 1,32 м. Най-впечатляващата му характеристика е огромният заден спойлер.

Renault

Големите въздухозаборници на предната броня и трите вертикални секции мигновено напомнят на бронята на Renault 5 Turbo 2. Квадратните фарове за мъгла приличат много на тези „навремето“ – но сега са четири и всеки съдържа 16 LED диода.

Renault

Състезателните седалки от въглеродни влакна, предпазните колани и воланът са резултат от екипната работа със Sabelt. Внушителният изправен лост на ръчната спирачка, класически белег на дрифт автомобил, в средата на централната конзола е в изключителен жълт цвят.

В модерен обрат една от незабавно разпознаваемите характеристики на Renault 5 Turbo 2 - 10-те аналогови циферблата, обърнати към водача, е заменена от 10 цифрови екрана на таблото на R5 TURBO 3E.

Renault Renault R5 Turbo 3E Renault 5 Diamant