Renault 5 Turbo 3E възражда емблематичното наследство на Renault 5 Turbo и Turbo 2 от 80-те години. Те са първите френски модели, оборудвани с бензинов двигател с турбокомпресор - технология, която Renault представи успешно във Формула 1, и сега са изключително търсени като колекционерски автомобили. Наследникът на тези две легенди се превръща в най-мощния и най-усъвършенстван модел на Режията.
Нещо повече, Renault 5 Turbo 3E е първият по рода си, създавайки нов клас: мини-суперавтомобили. Конструиран върху специална платформа, съобразена с неговите амбиции и производителност, Renault 5 Turbo 3E е толкова дързък, че чак е трудно да се повярва, че тази кола ще я видим в серийно производство.
Дизайнът е естествено вдъхновен от оригиналните Renault 5 Turbo и Turbo 2. Някои функции и характеристики са разпознаваеми от последното Renault 5 E-Tech electric, като задните светлини и страничните огледала, но основната идея зад проекта е съживяване на емблематичното наследство на тези два модела от 80-те години, като се използват авангардни технологии, за да се изтъкнат модерните му характеристики и да се оптимизира производителността.
За да се възродят гените на Renault 5 Turbo и Turbo 2, Renault 5 Turbo 3E е конструирано върху нова платформа със специално разработена архитектура със задно предаване. В сравнение с Renault 5 E-Tech electric (3,92 м дължина и 2,54 м междуосие), предното стъкло е изнесено назад и междуосието е удължено.

Renault
Отпред Renault 5 Turbo 3E запазва същото оформление като своите предшественици: правоъгълни предни фарове – сега с LED технология – сливащи се с ръба на предния капак, елегантна лента с три централни секции и две допълнителни правоъгълни светлини, като оригиналните дълги светлини сега са заместени от LED дневни светлини.
Аеродинамичният сплитер, разположен около предната броня, и големият въздушен отвор на предния капак спомагат за оптимизиране на притискащата сила за перфектен баланс между предната и задната част. За да се увеличи максимално ефективността на въздушния поток, въздухозаборниците отстрани на бронята насочват въздуха пред колелата, докато страничните въздухозаборници на задните калници насочват потока под светлините, зад автомобила. Това се отнася за по-високите странични въздухозаборници. По-ниските охлаждат спирачките. Левият въздухозаборник също така скрива отвора за зареждане.

Renault
Всичко в тази кола е било подчинено на теглото и гарантиране на впечатляващи динамични параметри. На задната ос са монтирани два електромотора с въртящ момента от... 4800 Нм. Въпреки че разчита на батерия с капацитет 70 kWh, теглото на Renault 5 Turbo 3E е 1450 кг. При мощност от 540 к.с. автомобилът може да се похвали с изключително съотношение мощност/маса от 2,7 кг/к.с., подобно на това на емблематичните суперавтомобили. Очакваното ускорение е 3,5 секунди до 100 км/ч, а максималната скорост ще е 270 км/ч.
И още нещо, което виждаме за пръв път от Режията: бързо зареждане с постоянен ток до 350 kW благодарение на своята 800-волтова архитектура. Зареждането на батерията от 15 до 80% ще отнема само 15 минути.
Renault 5 Turbo 3E ще пристигне в шоурумите през първата половина на 2027 г., в ограничена серия от 1980 броя, всички номерирани. Поръчките ще бъдат отворени през следващите няколко седмици.