Л юбопитно задълбочено проучване показва колко време средно са прекарвали собствениците на електромибили на обществени зарядни станции в САЩ през последните три години.
То е дело на Energetics, чийто специалисти са анализирали 2,4 млн. зарядни сесии до 30 юни 2023 г. Изводът е, че средната продължителност на сесия на обществена зарядна станция е била 42 минути. Когато в сметките влезе Tesla Supercharger, средното време за зареждане спада до 31 минути.
Още по-драматични са резултатите за времето, прекарано на безплатна обществена зарядна станция – 1,18 часа. Данни от EVSession показват, че показват, че през декември времето за зареждане на платена зарядна станция е било 40 минути (средно), докато през юни – 36 минути. Това е лесно обяснимо със студеното време, но и с по-големите батерии.
Анализаторът и главен изпълнителен директор на консултантската EVAdoption, Лорен Макдоналд, очаква времето за зареждане да се подобри с появата на дузина нови електромобила, както и с монтирането на повече бързи зарядни станции на територията на САЩ.
Има потенциал за намаляване на времето за зареждане с около 10 минути и нещо на сесия”, казва Макдоналд. „Двадесет минути са много по-приемливи за човек, който е наясно с EV спрямо 40 минути. Четиридесет минути за тях звучат като час, докато 20 минути са като 15.”
Миналогодишно проучване на J.D. Power установи, че зареждането остава сериозно притеснение за мнозина.
“Резултатите от тазгодишното проучване ще бъдат много притеснителни за всички, които са обвързани с прехода от бензинови към електрически автомобили”, коментира Брент Грубер, един от директорите в J.D. Power. “Макар основната част от зарежданията да се правят у дома, обществената зарядна мрежа трябва да предложи много по-добро изживяване - и не става въпрос само за днешните потребители, но също и за намаляване на притесненията на скептичните бъдещи клиенти. Прави се много за справяне с тези проблеми, но със сигурност има още много работа за вършене.“