Н астъпи ли най-сетне дългоочакваният преломен момент за електромобилите в Съединените щати? Това се питат експерти, коментирайки продажбите на нови коли за първите три месеца на годината, публикувани от Automotive news.
Пазарът е с цели 18 процента надолу, но изтъргуваните EV са с 60 процента повече в сравнение със същия период на м.г. Техният дял все още е скромен - 4,6%, но се счита, че ще е много по-голям в близко бъдеще, при това с по-големи и бързи крачки.
Регистрациите на електромобили са точно 158 689, а общо на всички возила - 3,4 милиона.
Първенецът сред марките е напълно очакван - Tesla, 113 882, ръст с 59 процента. Второто място е за Кia - 8450 броя (800% увеличение!), Ford - 7407 (91% нагоре), Hyundai 6964 (300%). Няма как да не правят впечатление ръстовете.
На огромен успех се радват нови модели като Ford F-150 Lightning, Kia EV6 и Hyundai Ioniq 5.
Това е добрата новина. Лошата е, че инфраструктурата в Америка все още е далеч от добра и това може да доведе до хаос и напрежение на зарядните станции по пътищата, около магазини, офиси и т.н. Счита се, че огромна част от янките зареждат у дома, но не с всеки е така, посочва “Лос Анджелис таймс”.
И отново се поставя въпросът кое трябва да първо - яйцето или кокошката. Проблемът пред инвеститорите в Е мрежа е, че една бърза станция се нуждае от 8-10 зареждания на ден, за да бъде печеливша. Баланс трудно ще бъде намерен, твърди изданието.
Америка е още далеч от страни като Норвегия, например. Там 86 процента от продадените през март автомобили са електрически.