Под натиск на Белия дом Tesla отваря зарядните си станции за конкуренцията

Това е възможно и сега, но извън Северна Америка. Ще бъдат въведени адаптери

,
Tesla зарядна станция

iStock

А мериканската мрежа зарядни станции на Tesla ще бъде на разположение на други марки най-късно до края на 2024 г., благодарение на преговори между Белия дом и Илон Мъск.

Това обяви днес правителството на Джо Байдън, цитирано от Франс прес и БТА.

Милиардерът е приел да отвори поне 7500 станции, според правителствен документ, в който се описват подробно усилията на компанията му да инсталира още 500 0000 до 2030 г.

Отношенията между Белия дом и Мъск често бяха доста лоши, но администрацията на американския президент увери, че шефът на Tesla се е отзовал на искането на правителството да направи възможно зареждането в неговата мрежа.

Липсата й се възприема като основна пречка за прехода към електрически коли в САЩ.

Станциите на световния лидер при EV са частично достъпни за конкуренцията и сега чрез програмата Non-Tesla Supercharger Pilot. Идеята е това “частично” да отпадне и всичко да става много по-лесно чрез адаптор.

Това беше пилотен проект (наличен в момента в 14 държави), възможен благодарение на естествената съвместимост на всички нови автомобили на Tesla с конектора CCS Combo 2. Това е най-добрият стандарт за Европа (и потенциално за по-голямата част от света в бъдеще, освен в Северна Америка, Южна Корея, Китай и някои други пазари). Оттук идват проблемите за родината на Tesla, но те ще бъдат решени скоро.

Това развитие ще позволи на компанията на Илон Мъск да се възползва от американски държавни субсидии, уточни президентската администрация.

В документа се споменават и ангажиментите на други компании относно зарядни станции, сред които Hertz, BP и General Motors.

Зарядните станции, които правителството финансира, трябва да съответстват на някои критерии, от надеждността до възможността да бъдат локализирани на смартфон.

Неотдавнашни проучвания показаха, че много водачи са "разочаровани заради бавните зарядни станции, използвани от много хора или изобщо неработещи”, отчете докладът.

Илон Мъск Джо Байдън САЩ зарядни станции зарядна инфраструктура Tesla