Peugeot възроди хотхеча 208 GTi… на ток

Като част от състезателния уикенд за „24 часа на Льо Ман“, където Peugeot участва в Hypercar класа, французите представят един горещ хечбек с 280 електрически „коне“

Peugeot 208 GTi

Peugeot

П реди четиридесет години Peugeot започна да пише една от главите в славната история на моторния спорт, представяйки 205 GTi. В своята 1,6-литрова версия (1984) и впоследствие 1,9-литрова (1986), 205 GTi въвежда нова концепция за малък спортен хечбек, съчетавайки изключителна производителност и удоволствие зад волана със спортен, но изтънчен дизайн и уникална функционалност.

Днес Peugeot възроди обозначението GТi, но придавайки му нов смисъл: електрически.

Като всички GТi автомобили от 40 години насам, е-208 GTi се отличава най-напред със своята мощна стойка, постигната благодарение на снижената с 30 мм каросерия, и следи, разширени с 56 мм отпред и с 27 мм отзад. Големите 18-инчови джанти с надпис „PEUGEOT GТi“ допринасят за излъчването. Тяхната перфорирана конструкция е реверанс към джантите „на дупки“ на 205 GTi.

Peugeot

Арките на колелата са още една фокусна точка в дизайна. Те са уголемени, за да позволяват увеличаването на следите, и подчертани с елегантна, спортна червена линия – още една препратка към 205 GTi. Долната им част е разширена, за да се освободи място за гумите.

В долната част на предната броня е добавен спойлер. Специфичният аеродинамичен дифузьор, разположен под задната броня и интегриращ нови малки LED фарове за мъгла, е завършен в черен гланц за повече елегантност и дискретност.

И накрая - при е-208 GТi цветът е червен.

Peugeot

Знаковият червен цвят внася своя динамизъм и енергия и в интериора на е-208 GTi. Спортният елегантен дизайн на специфичните предни седалки с интегрирани подглавници отдава почит на дизайна на седалките на 205 GTi 1.9 с централна червена лента, която преминава през възглавницата и облегалката. А червената мрежа от дясната страна на седалките напомня за тази на 205 GTi 1.6.

Компактният волан се отличава с перфорирана червена кожа с Alcantara и централно лого, което също свети в червен цвят.

Задвижването, за съжаление на едни, е поверено на електромотор М4+, развиващ 280 к.с. и 345 Нм. Така е-208 GTi предлага най-добрата производителност от всички модели в B сегмента: ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и максимална скорост 180 км/ч.

Автомобилът разчита на диференциал с ограничено приплъзване, интегриран в редуктора, който оптимизира поведението в завой, осигурявайки пъргавина, ефективност и стабилност. Електрическата батерия на CATL е с брутен капацитет 54 kWh.

E-208 GTi предлага най-доброто съотношение маса/мощност в своя сегмент (5,7 кг/к.с.). Разширените следи, с 56 мм отпред и с 27 мм отзад, заедно със снижената с 30 мм каросерия, комбинирани с пружини и амортисьори със специфични хидравлични ограничители, гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, както и задния анти-рол бар, предлагат идеален баланс между ефективност при спортно шофиране и ежедневен комфорт.

Peugeot 208 e-GTi Peugeot 208 GTi