Н овият шеф Ален Фави потвърди, че Peugeot ще пусне GTi вариант на e-208, като хот-хечът трябва да помогне в усилията за „подхранване на репутацията на марката за изживявания по време на шофиране“.
Това ще бъде първият GTi след лансирането на пазара на предишното поколение Peugeot 308 през 2021 г. и първият спортен електрически автомобил на Peugeot.
Говорейки пред медиите днес, Фави каза:
Мога да потвърдя, че ще представим отново GTi за e-208 възможно най-скоро. Взехме решение, че Peugeot GTi ще бъде въведен отново."
Той добави, че това е „сигнал“ за „какво означава да се свържем отново с нашето минало, нашата история“ и че ще свърже леките автомобили на френската марка с участието й в моторния спорт (в Световния шампионат за издръжливост).
Що се отнася до по-широка гама GTi или спортен модел с двигател с вътрешно горене, Фави предположи, че това ще зависи от обратната връзка с клиентите.
Ще започнем с 208 и [със сигурност] се вслушваме във вашите мнения или какво ще кажат и нашите клиенти.“
Потвърждението за съживяване на GTi идва, след като миналият месец Фави каза, че това ще е една от първите му работи, откакто пое поста главен изпълнителен директор на Peugeot.
Най-вероятно е новият e-208 GTi да използва същото задвижване като новия Abarth 600e, който е базиран на същата платформа e-CMP като e-208. Италианският модел разчита на електромотор с мощност 237 к.с., монтиран отпред с диференциал с ограничено приплъзване Torsen. Той тежи 1625 кг и ускорява до 100 км/ч за 6,2 секунди.
Abarth се предлага и с по-мощен двигател с 278 к.с. в ограничената версията Scorpionissima, оставяйки място за специално издание в духа на предишния 208 GTi от Peugeot Sport. Даването на зелена светлина на e-208 GTi вероятно също ще доведе до появата и на „гореща“ версия на Opel Corsa Electric, като се има предвид, че двата модела са близнаци.