Panasonic прави батерии, удължаващи пробега поне със 100 км

Компанията опитва да замени голяма част от графита, използван в отрицателните електроди, с материали на базата на силиций

Panasonic

iStock

Panasonic Energy Co работи върху нова технология за увеличаване на енергийната плътност на батерията с една пета до 2030 г., каза Шоичиро Уатанабе, главният технологичен директор на японската компания пред Ройтерс.

Ако това стане факт, може да увеличи пробега на Tesla Model Y (японската марката е основен достачвик на лидера в EV продажбите), например, с над 100 км със същата батерия. Като алтернатива, това може да позволи на производителите да създават по-просторни и вероятно по-леки електрически коли, като същевременно запазват пробега непроменен.

Батерията е най-скъпият елемент на EV, а подобрената производителност и по-ниските разходи се считат за ключови за поддържане на печалби в глобалните продажби.

Panasonic Energy, основно звено на Panasonic Holdings, планира да постигне тези печалби чрез използване на нова комбинация от добавки, за да позволи на отделните клетки да работят при по-високо напрежение, без да навреди на работата на батериите, рече Шоичиро Уатанабе в интервюто.

20% увеличение на енергийната плътност - по същество способността на батерията да съхранява енергия в даден обем - вероятно ще доведе до енергийна плътност от 900 ватчаса на литър (wh/l) за най-модерната клетка на Panasonic в сравнение със 750 wh/l.

Ватанабе не се ангажира с точна прогноза кога тези батерии ще са налични за вграждане.

Новата батерия 4680, която вече се произвежда от Tesla, се очаква да намали разходите и да увеличи робега в сравнение с 2170.

Говорителка на Panasonic отказа да коментира дали новата технология за батерии на компанията ще бъде включена в 4680 или 2170 или и в двете.

Panasonic, първият доставчик на батерии на Tesla, все пак обяви, че планира да започне масово производство на 4680 от април 2023 г. И гледа места за производство в Съединените щати.

Сегашната клетка на Panasonic за Tesla използва напрежение от 4,2 волта, а Уатанабе каза, че е възможно повишаване до 4,3 или 4,4 волта с нова комбинация от добавки към електролита, химическият микс, който разделя отрицателно и положително заредените електроди.

Ако успеем да го достигнем до 4,5 или 4,6 волта, мисля, че целият светоглед по отношение на това какво е възможно за електромобилите ще се промени“, каза Уатанабе.

В допълнение, Panasonic работи за замяна на голяма част от графита, използван в отрицателните електроди на батерията, с материали на базата на силиций, за да подобри тази част от клетката, въпреки че компромисът там е по-високата цена на силиция, добави той.

Трудно е да се балансира, но повишаването на енергийната плътност на батериите изисква повишаване на потенциала и на двата електрода“, завърши босът.
Ройтерс

Panasonic Tesla батерии за електромобили батерии с цилиндрични клетки