К итайската компания Nio разкри нов модел - EC7. Това е луксозен електрически SUV-купе с шикозен интериор и пробег от над 900 км с най-голямата си батерия.
Той бе представен на Nio Day на фирмата и се очаква да е от автомобилите, с които компанията ще атакува Европа. Конкретно тази кола се прицелва в клиентелата на Audi Q8 E-tron Sportback. Той е по-луксозна версия на наскоро показания SUV Nio ES7. Очакваме го на Стария континент във втората половина на 2023 г.
EC7 излиза с възможно най-модерния софтуер и хардуер на пазара, включително с монтирано на покрива лидарно устройство и 32 сензора за ниво 4 на автономно управление.
Той е на същата платформа като ES7 и е със следните размери: 4968 мм дължина, 1974 мм широчина, 2960 мм междуосие. С тези размери той е близо не само до Q8 E-tron, а също така до BMW iX и Polestar 3.
EC7 получава максималната мощност на ES7 - 653 к.с., от два електромотора и задвижване на четирите колела. Ускорението до 100 км/ч отнема 3,8 секунди. Малко по-бърз е от ES7, благодарение на своя аеродинамичен дизайн.
Въпросният коефициент тук е 0,23cd, като Nio твърди, че той е най-аеродинамично ефективният SUV в света
Оборудван с базова батерия от 75 кВч, EC7 може да измине 490 км с едно зареждане, твърди китайският бранд. Пробегът нараства на 635 км с по-голямата батерия от 100 кВч.
Но най-големия пакет от 150 кВч осигурява максимален пробег от 920 км, поне според Nio, което на теория го прави един от електромобилите с най-дълъг пробег на пазара в цял свят.
Трябва да направим важното уточнение, че тези данни са по утвърдения в Китай цикъл CLTC. А той дава по-високи показания, отколкото WLTP.
Считано към днешна дата, това е най-голямата батерия в обръщение в Европа. Изпреварва 118 кВч на Audi Q8 55 E-tron.
Както при всички останали модели на Nio, EC7 е съвместим със станциите за смяна на батерии Power Swap на марката. Те предлагат много по-бързо зареждане.
Подробностите за автомобила още не се пълни, повече информация ще има догодина.