Н ай-големият производител на автомобили (и в частност на електромобили) в Китай обяви, че от миналия месец е спрял да произвежда конвенционални автомобили с ДВГ, концентрирайки се само върху елекромобили или плъг-ин хибриди.
BYD Co Ltd (от Build Your Future) няма да спре да произвежда малки бензинови двигатели, които ще продължи да използва в своите плъг-ин хибридни модели.
Този ход на компанията е в отговор на ангажимента на Пекин да направи нужното, за да стимулира консумацията на зелена енергия с цел намаляване на вредните емисии СО2.
BYD е сред шестте автомобилни производители – другите са Volvo, Ford, General Motors, Mercedes-Benz и Jaguar Land Rover – подписали се под съвместна декларация да прекратят продажбите на автомобили и ванове с ДВГ до 2040 г. Това стана по време на Световната климатична конференция в Глазгоу, провела се в края на миналата година. Подписи под тази декларация сложиха 34 държави и 41 града по света.
През март BYD е продал 104 878 бройки електромобили и плъг-ин хибриди, които се обединяват под съкращението (NEV). Това е над 4 пъти повече спрямо март 2021 г., когато бяха реализирани 24 218 бройки. Това е и най-добрият месец за реализация на BEV на китайската компания. През март продадени от BYD в Китай са 53 664 електромобила и 50 674 плъг-ин хибрида.
Според анализатора ZoZo Go, през миналата година в Китай са продадени 3,3 млн. електрически автомобила, около 2,5 пъти повече спрямо продадените 1,3 млн. през 2020 г. и 1,2 млн. през 2019 г. Лидер на пазара е именно BYS, подкрепяна финансово от Уорън Бъфет, реализирала 603 783 бройки, ръст от 218% спрямо година по-рано.