Г ерманският производител, който преди близо столетие и половина даде на света двигателя с вътрешно горене, вярва, че електрическите автомобили ще доминират на пътя. По-специално: луксозният сегмент ще бъде превзет от електромобиите до края на десетилетието.
Новогодишната нощ на 1879 г. е моментът, когато двигателят с вътрешно гориво се събужда за живот за пръв път, казва историята на Mercedes-Benz. Едноцилиндровият, еднотактов двигател е разработен от Карл Бенц. Седем години по-късно, на 29 януари 1886 г., Карл Бенц подава документи за патент на своя „автомобил с бензиново задвижване”, който е искрата, която възпламенява автомобилната индустрия.
Век по-късно индустрията преминава през най-голямата си трансформация. Интересното е, че преминаването от ДВГ на ток става по-бързо, отколкото мнозина експерти очакват.
Mercedes Benz смята, че преминаването към електромобили ще стане още по-бързо в луксозния сегмент. Това става ясно от интервю на Джим Крамер от CNBC с изпълнителния директор на Mercedes-Benz Ола Калениус.
Mercedes-Benz планира да стане изцяло електрическа марка до края на десетилетието (с уточнението „където пазарът го позволява”), лансирайки електрическа алтернатива на всеки модел, който предлагат до 2025 г. След тази дата насетне всички нови автомобилни архитектури ще са за електромобили. Калениус вярва, че преходът от ДВГ на ток може да стане по-бързо от очакването, особено що касае електрическите автомобили:
Наистина вярвам, че през това десетилетие ще се промени това да се базираме на високотехнологични двигатели с вътрешно горене към доминиращи електрически, ако не и изцяло електрически автомобили, в луксозния сегмент.”
Производителят признава, че климатичните промени са проблем, който трябва да бъде решаван.
Всички ние осъзнахме, че изменението на климата е реално, проблемът с емисиите CO2 трябва да бъде решен. И къде свършва този проблем? Завършва на бюрата на нашите инженери.”
Тъй като преминаването към електромобили се ускорява, Mercedes-Benz вярва, че това е по-добре за планетата и може да стимулира бизнеса.
Правим го, защото смятаме, че е правилно. Но го правим и защото смятаме, че това ще бъде по-добрият бизнес. Не мисля, че има някакъв въпрос за една модерна компания, една далновидна модерна компания, която трябва да декарбонизираме.”
Шефът на немския производител на луксозни автомобили заключава, като намеква, че с развитието на електромобилите купувачите ще ги предпочитат, заявявайки:
Докато давате на клиентите превъзходен продукт спрямо това, което са имали преди, те са отворени за промяна. Изживяването за клиента по отношение на въртящия момент, производителността, всичко е фантастично.”