Tesla доминира продажбите на луксозни автомобили в САЩ. Автомобилите на марката продължават да страдат от доста дефекти и проблеми с качеството, но това явно не влияе на клиентите. А някои от установените играчи в сегмента не гледат на Tesla като на луксозна марка.
Може и да са прави, може да не са, но със сигурност не са си и мислели, че трябва да дишат праха на компания, която само до преди 3-4 години бе заплашвана от фалит всяко тримесечие.
Изглежда че Tesla никога вече няма да погледне назад към онези времена, тъй като набира все по-висока скорост. Доказват го регистрираните 228 989 нови автомобила Tesla за първите три месеца на 2022 г., скос от 61% спрямо същия период на 2021 г., когато са били регистрирани 142 543 коли. С този си успех американците изпреварват втория в тази класация BMW с цели 70 000 автомобила. Баварците имат 157 838 регистрации до юни, спад от 13% спрямо регистрираните 180 783 коли през същия период на миналата година.
На позиция под BMW е Lexus, който е регистрирал 133 616 коли за отчетния период (спад от 164 882 коли година по-рано). Следват Mercedes със 133 520 регистрация (155 878 миналата година) и Audi с 83 471 регистрации (124 403 година по-рано).
На фона на тези цифри никой няма да се учуди, че Tesla доминира пазара на електромобили в Щатите с цели 68% пазарен дял. Най-продаваният електромобил до края на юни е Tesla Model Y със 103 215 регистрирани бройки. Следва Tesla Model 3 с 97 075, Ford Mustang Mach-E с 18 399, Tesla Model S wс 15 317, Tesla Model X с 13 382 и Hyundai Ioniq 5 с 13 200 регистрации.
The numbers from Experian reveal that Ford has doubled last year’s numbers, Kia has reported a six-fold increase in EV sales thanks largely to the Kia EV6, Hyundai’s EV sales spiked by 150 percent, Polestar enjoyed an eight-fold increase, and Audi’s sales of EVs climbed by 16 percent.
Данните на Experian разкриват, че Ford е удвоил продажбите от миналата година, Kia отчита шесткратно увеличение на продажбите на EV, продажбите на EV на Hyundai са скочили със 150%, Polestar се радва на осемкратно увеличение, а електрическите продажби на Audi са покачили с 16%.
„Ръстът на Tesla е очакван, но това, което е по-вълнуващо да се види, е огромният скок в продажбите на наследствените производители, които представиха нови електромобили на сцената едва наскоро”, коментира анализаторът Роби ДеГраф за Auto News.