Lucid е компания за луксозни електрически автомобили, която привлече интерес със своите предложения. Колите са доста скъпи, като топ моделът струва около 250 000 долара.
Това би трябвало да означава, че Lucid печели прилично от автомобилите си. Оказва се, че това изобщо не е така, съобщава InsideEVs.
Lucid обяви резултатите си за третото тримесечие на годината. От тях се вижда, че компанията губи средно по 433 000 долара за всяка продадена кола. И това е добра новина.
Причината? През второто тримесечие на годината, Lucid е губила по 544 000 долара за всяка продадена кола.
Резултатите за третото тримесчие са следните: приходи в размер на 137.8 млн. долара, което е доста по-малко от 195.5 млн. долара година по-рано. Нетната загуба на Lucid е с над 100 млн. долара по-голяма от миналата година и вече е 630.9 млн. долара.
През третата четвърт на годината Lucid е доставила 1456 автомобила, а е произвела 1550. Това е значително по-малко от пика ѝ през четвъртата четвърт на миналата година – 3493 броя.
Така за първите 9 месеца на 2023 г. Lucid записва загуба от 2.17 млрд. долара. За сравнение, през първите 9 месеца на 2022 г. тя загуби 1.83 млрд. долара.
Питър Роулинсън, изпълнителен директор на Lucid, казва, че много от парите са отишли за разработка на различните версии на Air, както и подобряване на фабриката в Аризона и отваряне на завод в Саудитска Арабия. „Осъзнаваме, че имаме да свършим работа по доставките и „пътешествието“ на клиента“, допълва той.
Въпреки това Lucid има достатъчно пари засега. Тя разполага с още 5.45 млрд. долара ликвидност, което ще ѝ позволи да пусне втория си модел – Gravity SUV. Дебютът му ще е следващата седмица, като ще влезе в производство през 2024 г.