И лон Мъск не обича да пада по гръб. А същевременно обича да пише в Туитър, информира insideevs.com.
Той отговори на туит на своите подръжници от Whole Mars Catalog, в който се посочва, че прекият американски конкурент на EV пазара - Lucid, първи представил кола, изминаваща 500 мили (всъщност 520, което е 837 км) с едно зареждане. Но същевременно Tesla ще бъде първият, който ще доведе това до масово производство и е тагнат Мъск.
We could’ve made a 600 mile Model S 12 months ago, but that would’ve made the product worse imo, as 99.9% of time you’d be carrying unneeded battery mass, which makes acceleration, handling & efficiency worse. Even our 400+ mile range car is more than almost anyone will use.
— Elon Musk (@elonmusk) March 2, 2022
Следва реакция от страна на милиардера, в която той заявява:
Можехме да сме първи с 600 мили (965 км, бел. ред.) с Tesla Model S преди 12 месеца, но това щеше да направи продукта ни по-лош, тъй като в 99,9 процента от времето грижата ти е за ненужно голямото тегло на батерията, което пък се отразява зле на ускорението, управлението и ефективността. Дори нашата кола с 400+ мили за зареждане е повече от това, което ще има използват почти всички останали."
400 мили са 644 км. А Мъск има предвид по-голямата батерия, за да се достигне почти до 1000 км преди година дори.
Това е и голямото предизвикателство за бъдещето - по-голям пробег, по-бързо зареждане, но и добър баланс с теглото на автобомобила, което се отразява на пътното му поведение и управлението.
Някои производители на батерии вече се хвалят, че не е далеч денят, в който 1000 км ще бъдат преминати и това няма да е за сметка на комфорта и управлението. Сега може да се каже, че по отношение на масовото производство и реалния живот, 500 км с едно посещение на колонка за EV не никакъв проблем.