Г ерманският канцлер Олаф Шолц днес събира на раздумка висшия мениджмънт на автомобилния бранш, министри, топ мениджъри в енергийния сектор и профсъюзите, за да бистрят един основен въпрос: как да изпълнят обещанието до 2030 г. по пътищата в Германия да има 15 млн. електромобила.
Канцлерът е убеден, че целта може да бъде постигната, ако производителите произвеждат повече по-евтини електромобили, при това с по-голям пробег, каза говорителят на правителството Стефан Хебестрейт.
Интересно BMW, Mercedes, Audi и Porsche кои по-евтини модели ще произведат! Интересно е също така, как ще са по-евтини, а пък ще са с по-голям пробег? По-евтино значи – LFP или NMC батерии, но същите дават по-малък пробег. Но да оставим умните днес да го измислят.
А немското правителство се сблъска и друг проблем. Миналата седмица конституционният съд на страната отсъди, че пренасочването на 60 млрд. евро към екологични и индустриални инициативи е противоконституционно решение. Това изправя Германия пред сериозната трудност да търси алтернативни източници за финансиране. А това пък поставя сериозни въпросителни относно планирани проекти, включително разширяване на зарядната инфраструктура.
Говорителят на транспортното министерство обаче заявява, че те работят на високи обороти за разширяване на мрежата от зарядни станции, като към момента вече са изградени над 100 000 обществени станции.
В коалиционното споразумение на германското правителство се казва, че страната се цели в „поне 15 млн. електрически пътнически автомобила до 2030 г.”, но транспортният министър Волкер Висинг разхлаби примката още миналата година, когато внесе една важна промяна: вече не са само електромобили, а EV и хибриди.
Последните данни (към октомври 2023 г.) на германския федерален орган KBA отчитат, че по пътищата в Германия има 2,2 млн. електрифицирани коли, от които 1,3 млн. напълно електрически (BEV).