Ford тръгва след Tesla Model 2 с EV за $25 000

Бивш инженер на Model Y ще оглави развойния екип на Ford за този модел, който се очертава да се превърне в ключов за марката

Джим Фарли Ford

, Ford

Джим Фарли

Н ова информация казва, че Ford е готов да се откаже от 7-местен електрически SUV, за да се съсредоточи върху развитието на малък електромобил за $25 000. Той трябва да е първото дело на т. нар. „skunkworks“ инженерен екип (работещ извън пределите на компанията по специални проекти).

Публикация в Bloomberg казва, че този кросоувър ще бъде позициониран като директен конкурент на дългоочаквания базов модел на Tesla, който всички очакват да носи името Model 2, чиято цена се очаква да е 25 000 евро.

Новият Ford щял да разчита на LFP батерия, която е около 30% по-евтина от литиево-йонния пакет. Компанията възнамерява да обмисли и други технологии за батерии, за да се опита да снижи цената допълнително. Възможно е, пише autocar.co.uk, Ford да се пробва и с натриево-йонни батерии, които се проучват от Stellantis и Renault Group за техните евтини модели.

Малкият електрически кросоувър ще бъде последван от същия по размери пикап и модел за споделено пътуване, продължава публикацията. Тя добавя, че развитието на тези модели се води от Алън Кларк, който преди това е водел инженерния екип по развитието на Tesla Model Y.

Миналият месец Джим Фарли разкри, че Ford работи по достъпна EV платформа и призна, че повечето купувачи не желаят да плащат допълнително, за да преминат към електрическа мобилност.

Той добави, че компанията е взела решение да създаде “skunkworks” екипа преди две години, бидейки „прекалено оптимистична“ относно интереса към премиум модели, но подведена от евтините заеми от преди пандемията, както и от голямото търсене на коли въпреки кризата с чиповете.

Не само Ford пренастройва електрическата си стратегия. Това се отнася за Renault и VW, които обявиха, че искат да влязат дори в по-малките сегменти с очакваните нови Twingo и ID.1.

Ford skunkworks електромобили в България малки EV