Ford си осигурява по-евтини батерии, за да достигне Tesla

Те са литиево-желязо фосфатни и са с по-малък пробег, поне на този етап

Ford Mustang Mach E

, Ford

Ford Mustang Mach E

Ford Motor Co заяви, че ще внася по-евтини литиево-желязо фосфатни (LFP) батерии за своите електрически пикапи и SUV в САЩ от китайския гигант в сектора CATL. Голямата цел е изпреварване на Tesla.

Това стана малко, след като бяха обявени няколко сделки, целта на които е Синият овал да подсигури батерии и суровини за 600 000 EV през следващата година и 2 милиона през 2026 г.

Вицепрезидентът на Ford Лиза Дрейк каза, че автомобилният производител планира да осигури LFP батерии от нов завод с 40 гВч в Северна Америка, започващ да работи през 2026 г. Дрейк не каза дали той ще е на CATL.

“Ройтерс” съобщи през май, че CATL търси места в САЩ за производство на батерии за електромобили на Ford и BMW.

Тези батерии в крайна сметка излизат с 10-15 процента по евтини. Tesla ги предлага в някои по-евтини варианти на Model 3, продавани в Съединените щати. Производителят на електрически пикапи и ванове Rivian също заяви, че възнамерява да използва LFP батерии.

CATL каза в изявление, че „двете компании планират да използват силните си страни, за да проучат съвместно нови бизнес възможности в световен мащаб“, включващи LFP и други технологии за батерии. Това означава батерии и за коли извън Америка.

Някои от споменатите по-горе споразумения за метали са свързани с проекти, които вероятно няма да започнат да работят до края на десетилетието. Сделките с Rio и Compass Minerals включват така наречените технологии за директно извличане на литий, които са напълно нови.

Инвеститорите са загрижени, че доставките на материали за батерии и капацитетът за производство на батерии няма да посрещнат търсенето на електрически коли.

Ford каза, че вече е осигурил около 70% от капацитета, от който се нуждае, за да преследва целта от 2 милиона EV до края на 2026 г.

Представители на правителството на САЩ са все по-загрижени от зависимостта на автомобилната индустрия от Китай като доминиращ източник на материали за батерии и клетки.

Литиево-желязо фосфатните батерии обикновено осигуряват по-малък пробег от батериите, които използват никел и кобалт. Доскоро производителите на автомобили се придържаха към по-скъпи никел-кобалтови химикали за американския пазар.

По-ниската цена на батериите може да позволи на Ford да намали цените за F-150 Lightning и Mustang Mach-E или да увеличи маржовете на печалба.

Ройтерс

Ford литиево-желязо фосфатна батерия CATL батерии за електромобили