Ford Motor Co заяви, че ще внася по-евтини литиево-желязо фосфатни (LFP) батерии за своите електрически пикапи и SUV в САЩ от китайския гигант в сектора CATL. Голямата цел е изпреварване на Tesla.
Вицепрезидентът на Ford Лиза Дрейк каза, че автомобилният производител планира да осигури LFP батерии от нов завод с 40 гВч в Северна Америка, започващ да работи през 2026 г. Дрейк не каза дали той ще е на CATL.
“Ройтерс” съобщи през май, че CATL търси места в САЩ за производство на батерии за електромобили на Ford и BMW.
Тези батерии в крайна сметка излизат с 10-15 процента по евтини. Tesla ги предлага в някои по-евтини варианти на Model 3, продавани в Съединените щати. Производителят на електрически пикапи и ванове Rivian също заяви, че възнамерява да използва LFP батерии.
CATL каза в изявление, че „двете компании планират да използват силните си страни, за да проучат съвместно нови бизнес възможности в световен мащаб“, включващи LFP и други технологии за батерии. Това означава батерии и за коли извън Америка.
Някои от споменатите по-горе споразумения за метали са свързани с проекти, които вероятно няма да започнат да работят до края на десетилетието. Сделките с Rio и Compass Minerals включват така наречените технологии за директно извличане на литий, които са напълно нови.
Инвеститорите са загрижени, че доставките на материали за батерии и капацитетът за производство на батерии няма да посрещнат търсенето на електрически коли.
Ford каза, че вече е осигурил около 70% от капацитета, от който се нуждае, за да преследва целта от 2 милиона EV до края на 2026 г.
Представители на правителството на САЩ са все по-загрижени от зависимостта на автомобилната индустрия от Китай като доминиращ източник на материали за батерии и клетки.
Литиево-желязо фосфатните батерии обикновено осигуряват по-малък пробег от батериите, които използват никел и кобалт. Доскоро производителите на автомобили се придържаха към по-скъпи никел-кобалтови химикали за американския пазар.
По-ниската цена на батериите може да позволи на Ford да намали цените за F-150 Lightning и Mustang Mach-E или да увеличи маржовете на печалба.