Ж ана д’Арк на електрическата революция е Tesla и BYD, пълководци на армиите им не липсват, но масите сякаш не вярват на каузата им. Поне не и в САЩ, от където идва поредният сигнал, че янките (с изключение на няколко щата) не са убедени, меко казано, в предимствата на електрическите автомобили.
Плановете на Ford за електрическия F-150 Lightning бяха много мащабни в началото, включваха колосален завод и стотици хиляди бройки годишно, но на този етап изглеждат неосъществими. Защото клиентите на марката искат Bronco и Ranger с ДВГ. Затова в завода в Мичиган се пуска трета работна смяна и се отварят 900 нови работни места, които да произвеждат въпросните два модела.
В същото време, приблизително 1400 човека, което е около 2/3 от работната сила, занимаваща се с производството на F-150 Lightning, ще бъдат или пенсионирани, или пренасочени към друго производство. Причината: ниско търсене. Макар през 2023 г. ръстът да бе 54,7%, в реално измерение това се равнява на продадени 24 165 електрически пикапа. А очакванията на Ford са тази цифра да спадне през настоящата година.
Миналият месец компанията съобщи на доставчиците си, че ще намали производството на модела наполовина от 3200 на 1600 пикапа седмично. Джим Фарли е казал, че търсенето не е нараснало толкова, колкото е очаквала компанията. Той отдава това на високите цени и неадекватната зарядна инфраструктура, които обезкуражават клиентите да купят електрически автомобил.
Намаленото производство на Lightning ще засегне около 1400 човека. Половината от тях ще бъдат насочени към поточната линия на Bronco и Ranger, на другите ще им се намери някаква работа, или ще бъдат пенсионирани, но с бонуси.