Ford Mustang Mach-E Rally се цели в минимум 487 к.с. и 880 Нм

Ford ще опита да засили интереса към Mach-E с версия за забавление в калта и праха, разчитаща на режим RallySport Drive

Пламен Георгиев,
Ford Mustang Mach E Rally

, Ford

Ford Mustang Mach-E Rally

Ford обеща нещо ново в света на електромобилите, когато обяви, че разработва Mustang Mach-E Rally. Сега производителят е готов да ни покаже как изглежда този модел, както и да разкаже какво прави този офроуд електрически SUV специален.

Автомобилът, освен че ще е първият, който ще бъде подготвен за забавление извън пътя, е и Mustang-ът с най-висок въртящ момент в цялото моделно семейство.

Ford потвърди, че Mustang Mach-E Rally се цели в „минимум” 487 к.с. и 880 Нм въртящ момент, извлечени от модифицирана версия на задвижването в Mach-E GT. Затова новият рали модел трябва да е по-бърз от 3,5 секунди от 0 до 96 км/ч, за което време се ускорява версията GT Performance. Използваемият капацитет на батерията е 91 kWh.

Ford

Основната разлика между двете версии се крие във факта, че докато GT Performance е настроен за оптимално поведение на пътя (или пистата), то Mustang Mach-E Rally трябва да предложи забавления на макадам. Стъпващ на 19-цолови бели джанти (с бели джанти бяха оборудвани едни специални модели на Ford от преди години), „обути” с гуми Michelin CrossClimate2 235/55 R19, за контакта с пътя на които се грижат амортисьори MagneRide със специално настроени пружини, версията Rally е вдигната с 20 мм спрямо стандартния модел. Ford казва, че е гледал от еталони в областта като Subaru WRX.

А всичко това се дължи на факта, че в тази ниша няма други електрически модели, затова Ford е първият, който се настанява в нея.

Пътят от идея да реалност отнема под 16 месеца, като в създаването на версията Rally участие взимат рали пилоти на марката. Затова моделът е оборудван с защита под предния и задния електромотори, спойлер и стандартен стоманен покрив.

Ford

Гумите Michelin са избрани заради подсиления им борд и по-доброто сцепление на макадам, докато червените спирачни апарати Brembo „захапват” предните спирачни дискове с диаметър 385 мм. Предният сплитер е уникален на Rally, докато в предната маска има интегрирани светлини за мъгла.

Да отключи голямата усмивка на лицата на бъдещите собственици, задачата ще има новият режим RallySport Drive. Той ще позволява по-свободно плъзгане на автомобила, по-линейна реакция при подаване на газ за по-добър контрол, по-агресивна настройка на амортисьорите.

Ford Mustang Mach-E Rally Ford