“Синият овал“ представи софтуерните актуализации и новия, собствено производство електромотор, които са в основата на динамичните подобрения по Mustang Mach-E GT. Така моделът става най-бързият електромобил на Ford, но по-интересното е, че той е по-бърз от Tesla Model Y Performance.
Новият заден мотор е по-лек от предходния, като предлага увеличен въртящ момент.
Благодарение на новия термичен контрол и алгоритми за управление, Ford вече може да предлага “Performance Upgrade” на собствениците на Mustang Mach-E GT, който добавя допълнителни 136 Нм.
Това позволява на електромобила да ускорява от 0 до 96 км/ч за едва 3,3 сек, което Ford отбелязва, че е по-бърдо от Tesla Model Y Performance и базовия Porsche Macan 4 Electric. Mustang Mach-E GT взима дистанцията на четвърт миля за 11,8 сек и скорост от 183 км/ч.
Тъй като подобренията, давани от Performance Upgrade, са изцяло дигитални, тази опция може да се поръча при покупка или да доплати допълнително.
Друга голяма новост е, че на DC станция батерията се зарежда с 20% по-бързо. Това значи, че моделите с удължен пробег вече пълнят батерията си за 36 мин от 10 до 80%, докато е с 9 мин по-бързо. Моделите със стандартен пробег свалят времето за само 32 мин, с 6 мин по-бързо от досега.
Когато батерията е заредена, Mustang Mach-E Premium със задно може да измине до 515 км (ЕРА), това е с 32 км повече от преди.