Lexus RZ 450e е първият електрически автомобил на Lexus, изграден на платформата e-TNGA, която се използва още от Toyota bZ4X Subaru Sulterra. В него е използван богатия опит на марката в областта на електрификацията. Свидетелство за това е авангардното задвижване с преден и заден мост e-Axle, които се управляват от новата система за задвижване на четирите колела с контрол на въртящия момент Lexus DIRECT4.
Това е компактен, модулен блок, състоящ се от двигател, трансмисия и електронно контролно устройство ECU, разположена между задвижващите колела. При RZ тези модули се използват отпред и отзад и работят в съчетание със системата за управление на задвижването на всички колела DIRECT4 за регулиране на поведението на автомобила, сцеплението и разпределението на мощността според условията на шофиране.
Предният двигател е с мощност 150 kW, а задният със 80 kW, осигурявайки обща мощност от 230 kW.
DIRECT4 използва сензорите на ECU, за да събира, оценява и реагира на редица фактори, включително скорост на автомобила, ъгъл на завиване и надлъжни и напречни ускорения. На базата на тези входни данни балансът между въртящия момент на предния и задния мост може да се регулира от нула до 100 процента или от 100 процента до нула за милисекунди – по-бързо от всяка механична система.
RZ използва литиево-йонна батерия в общ корпус, включващ 96 клетки, с общ капацитет от 71,4 kWh. Издръжливостта и надеждността на батерията са ключов фактор при проектирането, с фокус върху качествата и след 10 години шофиране. Lexus очаква батерията на RZ да запази повече от 90% от капацитета си в рамките на този срок.
Благодарение на фокуса върху ключови фактори, включително оптимизирано тегло на автомобила, мощност на батерията и производителност, RZ има целева консумация под 18 kWh/100 км, което прави RZ един от най-ефективните електрически автомобили на пазара.
Подреждането на уредите на контролното табло, head-up дисплея и 14-инчовия мултимедиен дисплей е оптимизирано, арматурното табло е поставено ниско, с което допълнително се подобрява видимостта на водача напред. Дизайнерите интерпретират възможностите на чисто електрическите автомобили в изчистен и минималистичен вид с по-малък брой елементи и по-малко орнаменти, като същевременно използват за целта висококачествени материали.
Опционалният панорамен покрив е с нискоемисионно покритие, което отразява инфрачервеното лъчение и намалява проникващата топлина в слънчевите дни, като същевременно помага за запазване на топлината вътре в кабината, когато времето е студено. Покривът има опция за технология за електрическо затъмняване, която моментално превключва от функция на прозрачност към ниво на непрозрачност с просто управление с докосване. По този начин се елиминира всяка пряка слънчева светлина.
RZ 450e е вече наличен за продажба на Българския пазар със стартова цена от 158 900 лева с ДДС. Всички електрифицирани модели Lexus се предлагат в България с безплатен пакет “Lexus 5 Start Services” включващ сервизни обслужвания и удължена гаранция, което означава ниски експлоатационни разходи и дългосрочна сигурност, включващ до 6 години или до 100 000 км безплатни технически обслужвания и до 10 години или до 200 000 км удължена гаранция Lexus Relax.