Е лектрическите автомобили имат много предимства, но те биват пренебрегвани заради някои недостатъци. А според проучване на Националното бюро за икономически анализи на САЩ, има една основна причина, която се нуждае от подобрение, съобщава InsideEVs.
Оказва се, че едно от основните недоволства на хората спрямо EV е в знанието къде има налични публични зарядни станции. И най-вече фактът дали работят и приблизително дълго ли се чака за място.
Ако тази информация се добави към системите за навигация на електромобилите, това ще подобри продажбите на такива коли с 8% до 2023 г., казват от бюрото. И това е числото само за знанието къде има зарядно и че то все пак работи. Ако се вземат предвид и подобренията в самите зарядни – скорост на зареждане, надеждност, че ще работи с конкретния автомобил и разширяването на мрежата, то тогава ръстът на продажбите ще е още по-голям.
Внедряването на тази информация би било елементарно, стига да я има. Проучването е обхванало 6-месечен период, през който е проследено използването на зарядни станции по протежението на шест ключови магистрали в САЩ, преминаващи през 40 щата и обхващайки 22 800 км. Разглеждани са само публичните зарядни в радиус от 3,2 км. от изход на магистралата, следвайки типичното поведение на шофьорите на EV. Обърнато е вниманието и на потреблението на най-близките до изходите зарядни, под километър от тях.
Анализът открива, че само 33,2% от зарядните станции предават информация за състоянието си в реално време. Ако бъдат премахнати две от най-популярните компании за зарядни в страната – Tesla и Electrify America, то тогава броят на предаващите информация станции скача до 70,9%. Те имат такава информация, но достъпна само през техните собствени приложения и не я споделят на трети лица.
И именно това е разковничето. Фактът, че потребителите трябва да качват множество приложения на различните компании, за да получат информация, която без проблем би могла и би трябвало да бъде обединена на едно място. Според анализа, в най-добрия вариант, шофьорът ще използва няколко приложения, но ще му е много неудобно и ще губи време. А това ще е и риск – да превключва приложения и да търси елементарна информация докато шофира.
С тези данни е проведена и анкета сред притежатели на EV и на автомобили с ДВГ. И да, и двете групи казват, че ако тази информация е обединена и актуална, ще е много полезно. Едните ще са по-доволни от живота си с колата, а другите ще са по-склонни да си купят такава.