Citroеn се подготвя да пусне нова версия на C5 Aircross догодина, която на практика ще стане негов водещ модел и ще получи за пръв път електрическо задвижване, пише британското издание Autocar.
Френската фирма се е ангажирала да се фокусира върху моделите от основния сегмент в бъдеще. В резултат на това той няма да замени бавно продаващия се C5 X, вместо това по-популярният SUV събрат ще се прероди в ново поколение.
C5 Aircross в момента се предлага с бензинови и хибридни задвижвания. За второто си поколение той ще премине към платформата STLA Medium с множество задвижвания, споделена с Peugeot e-3008 и Opel Grandland.
Шефът на Citroen Тиери Коскас потвърди, че новата платформа ще позволи C5 Aircross да се предлага с електрическо задвижване за първи път и каза, че това е нещо, което „наистина искаме да предложим“.
Платформата е с предно задвижване, а версията с един двигател на e-3008 произвежда 210 к.с., въпреки че се предлага и версия с два мотора с 320 к.с.
Платформата може да поеме батерии с капацитет 73 kWh или 98 kWh, като последната осигурява на Peugeot пробег от 700 км.
Макар платформата STLA Medium е разработена с акцент върху електрическата енергия, тя все още позволява хибридно задвижване.
Коскас потвърди, че C5 Aircross ще се предлага с HEV и PHEV задвижвания – което го прави единственият модел в бъдещата гама на Citroën, който ще има плъг-ин хибрид.
„Плъг-ин хибридът може да даде отговор на някои от изискванията на пазара [за този автомобил]“, каза Коскас. „Но това е друг разход, защото батерията не е малка, така че няма смисъл да се поставя в по-малки коли.“
Смята се, че новият C5 Aircross ще вземе стилистика от наскоро лансирания C3, който представи новия дизайнерски език на марката. Това предполага фокусиране върху по-плътен и изразителен дизайн, заедно с новото лого на Citroеn.
Моделът от второ поколение ще бъде позициониран над силно ревизирания C4, който ще бъде разкрит през следващите месеци и също така ще вземе стилистика от по-малкия C3.