BYD към Tesla: Нашият общ враг е ДВГ-то

Китайският гигант иска да работи заедно с Tesla, за да се преборят с общия си враг

BYD Dolphin електромобили зарядни станции

, BYD

BYD Dolphin

През последните пет години китайската BYD се превърна от аутсайдер в истински автомобилен гигант. Докато Tesla е може би най-големият му съперник, изпълнителният вицепрезидент на BYD, Стела Ли, изглежда смята, че има място за сътрудничество, поне що се отнася до свалянето на автомобила с двигател с вътрешно горене от пиедестала.

Нашият общ враг е автомобилът с двигател с вътрешно горене. Трябва да работим заедно ...за да променим индустрията“, казва тя в интервю за Financial Times.

Разбира се, Ли не говори за съвместна разработка с Tesla на нов модел/и. Не, тя вярва, че големите производители на електромобили могат да работят заедно, за да движат индустрията напред като цяло.

По време на интервюто тя описва китайския автомобилен пазар като „родината на иновациите“, отбелязвайки, че правителството ще подкрепи чуждестранни компании, които искат да се разрастват в Китай, дори на фона на нарастващото търговско напрежение с Европейския съюз и Съединените щати.

„[Китайското] правителство е по-отворено, така че може би тук има много грешни възприятия“, добавя тя.

Макар продажбите на BYD продължават да растат, това не значи, че компанията не среща трудности. Европейският съюз наложи мита върху вноса на китайски електромобили, като настоява китайските компании да прехвърлят интелектуална собственост на европейски фирми в замяна на субсидии.

Междувременно китайското правителство активно насърчава местните компании да ограничат инвестициите си в чуждестранни производства. Европейската комисия твърди, че нарастващото присъствие на Китай на пазара на ЕС се подхранва основно от набор от субсидии през целия производствен процес. Те включват намалени цени за доставка на литий и батерии от държавни предприятия, данъчни облекчения, благоприятно финансиране от контролирани от държавата банки и дори евтина земя за изграждане на заводи.

Въпреки тези проблеми, BYD продължава по план със заводите си Унгария и Турция, което ще й позволи да заобиколи митата на ЕС. Нещо повече, през последните дни се говори усилено, че компанията търси възможност за откриване на трети завод в Европа.

Източник на статията: carscoops.com

BYD китайски автомобили