К итайският автомобилен гигант BYD не крие своите амбиции за глобална експанзия. Логично, Европа е особено интересна за него. Пазарът тук е голям, конкурентен и с перспектива, особено за EV.
Но местните регулатори засега не харесват идеята чуждестранен производител да внася продукцията си и да измества местните марки. Затова BYD има решение:
„Искаме след пет години клиентите да приемат BYD като една от европейските марки. И когато мислят за BYD, да го приемат повече като Apple на автомобилната индустрия. Искаме хората да ни смятат за европейска компания, която е утвърден производител тук“, казва старши вицепрезидентът на BYD Стела Ли пред Auto Express.
Европейците вече видяха първите стъпки от тази стратегия. BYD беше активен участник на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд. Също така беше и един от основните спонсори на Европейското първенство по футбол. И това е само началото. „Ще бъдем част от все повече културни събития. Колкото повече участия имаме и колкото повече хора карат колите ни, може да успеем да постигнем целите си и за по-малко от пет години“, коментира Ли.
Разбира се, само с реклами по културни събития няма да стане. Затова BYD обръща сериозно внимание в откриването какви са желанията и очакванията на клиентите.
„Фокусираме се върху това какво търси клиентът, какви изживявания иска. Китайските потребители имат определени желания и разработваме колата според тях. Но британският клиент има други нужди, които са различни от тези на френския и на италианския“, допълва ЛИ.
Затова BYD отваря центрове във Великобритания, Франция, Германия, Италия и Испания. В тях специални екипи ще имат за задача да се уверяват, че колите на компанията се вписват в изискванията на местните и че са приятни за каране в съответните условия на района.
Продължава и инвестирането в производствени мощности. Европейската централа за проучвания и разработки е в Будапеща. До края на 2025 г. в Унгария ще започне и масовото производство на BYD коли. Целта на компанията е всички мейнстрийм коли, които продава в Европа, да са произвеждани в Европа, включително с батериите.
Ли казва, че тарифите за китайските автомобили в Европа не притесняват компанията. „BYD е глобална компания и нашата стратегия е да локализираме производството в различни региони. Така че и без тарифи BYD вече беше решила да произвежда е Европа“.