BMW завърши тестовете на бъдещия i5 край Полярния кръг

Изпитанията започват през февруари миналата година. Марката изразява задоволство от резултатите

BMW i5 winter tests

, BMW

BMW i5 winter tests

BMW загатна наскоро за новата 5 Series, а сега обяви, че в напълно електрическата си версия автомобилът е преминал екстремни тестове в зимния център на компанията край Полярния кръг. Първите такива са били още през февруари м.г., което означават, че са продължили повече от година.

Което пък говори, че колата е в заключителна фаза на разработка, защото сега са минали последните при много ниски минусови температури за изглаждане на "фини настройки".

BMW

Виждате и снимките, за които BMW казва, че тестовите автомобили там с по-оскъдни камуфлажи, отколкото са били в началото.

През февруари 2022 г., с пълен камуфлаж, състоящ се от фолио, пластмасови елементи и решетки, както и временни фарове и задни светлини, прототип на i5 предприема петдневно пътуване от подножието на Алпите през Дания до ръба на Полярния кръг в Лапландия, Швеция.

BMW

По време на пътуването от около 3000 км двигателите, електрониката, високоволтовата батерия и интегрираната система за отопление и охлаждане на интериора и системата за съхранение на енергия успяха на най-ранен етап да демонстрират високата си степен на ефективност при работа на дълги разстояния, казва BMW.

И добавя:

С най-новата технология на акумулаторните клетки и интелигентно контролирано управление на топлината, технологията BMW eDrive от пето поколение, доразвита за новото BMW i5, осигурява дълъг пробег и кратко време за зареждане при междинните спирания дори при изключително ниски температури.

По-късно през 2022 г. са проведени тестове в други зони на BMW Group, както и в ежедневния трафик в и около Мюнхен и в близост до завода в Динголфинг.

BMW

Изпробвано е абсолютно всичко - задвижване, окачване, работа на системите, че и акустичните качества - както е редно и както става всеки път.

Повторните тестове през февруари тази години са послужили по-скоро за фини настройки на всички системи за контрол на задвижването и окачването.

Изцяло електрическият седан е поне толкова добър на лед и сняг колкото всеки модел с конвенционално задвижване, казват в заключение баварците. Скоро ще разберем дали наистина е така.

зимни тестове Швеция Полярен кръг BMW i5 BMW 5 Series BMW