П ървата от седемте планирани бързи зарядни станции, част от проекта MetroCHARGE, влезе в експлоатация в Барселона. Захранва се изключително от енергия, възстановена по време на спирачния процес на метровлаковете и от фотоволтаични панели, монтирани на всички налични покриви на метростанциите.
Новата станция се намира на Rambla de Marina в L’Hospitalet, близо до линия 1 на метростанция Bellvitge. Предлага две 50 kW зарядни точки с по три конектора, които могат да се използват едновременно. В зависимост от използвания конектор, електромобилите могат да се зареждат там за максимум 30 минути, един или два часа. Киловатчасът струва 30 цента. Ако електромобилът остане включен в електрическата мрежа по-дълго от максимално допустимото време, водачът се таксува 0,399 евро на минута.
Истинската иновация обаче е откъде това зарядно устройство (и шестте други) черпят енергията си. Той рекуперира енергията, произведена по време на спирането на подземни влакове (или метро) и използва слънчева енергия от слънчеви панели, монтирани на покривите на метростанциите. По този начин бързите зарядни устройства са автономни от мрежата.
„Фактът, че електрическите станции могат да работят с излишъка от енергията на метрото, представлява важна стъпка напред към по-устойчива и чиста мобилност в мегаполиса Барселона“, каза пред медиите Карлос Кордон, вицепрезидент по мобилност, транспорт и устойчивост на AMB.
Всички станции за зареждане на MetroCHARGE са част от мрежата от станции за зареждане на Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). За да ги използват, клиентите трябва да се регистрират чрез приложението AMB.