Н а хоризонта се задава още един хиперавтомобил, който ще предлага мощност над 2000 к.с., със сигурност ще струва няколко милиона, но по-важното в този случай са техническите решения, които обещава новият италиански модел Estrema Fulminea. Той трябва да е първият модел на Automobili Estrema, нова компания, основана от Джанфранко Пизуто, бивш акционер и дистрибутор на Fisker в Европа. Компанията е базирана в емблематичния за италианското (и световно) автомобилостроене град Модена.
Това, което прави Estrema Fulminea уникален сред останалите електрически електромобили, поне на теория, е пакетът батерии. В тази връзка твърдотелните батерии (батерии с твърд електролит) се считат за панацея, която ще реши два от основните проблеми на електрическите модели – пробегът и скоростта на зареждане. Но все още няма компания, която да е близо до серийното им използване. Тук идва тази нова компания, която твърди, че тяхното творение е оборудвано с „хибриден” пакет, комбиниращ клетки с твърд електролит и суперкондензатори.
Двата различни вида клетки не са „комбинирани”, а са пакетирани в два различни корпуса, изработени от карбон. Корпусът със суперкондензатора е монтиран близо до задната ос, докато по-големият пакет батерии с твърд електролит е разположен зад пътническата клетка и пред задната ос. Клетките с твърд електролит идват от Avesta Battery Energy Engineering, като залагат на т. нар. технология “cell-to-pack”.
Резултатът, твърди компанията, е пакет с капацитет 100 kWh, но с „безпрецедентна” енергийна плътност от 450 Wh/kg. За сравнение този показател при Tesla Model 3, разчитащ на клетки „2170”, е около 260 Wh/kg. Estrema очаква батериите в Fulminea да тежат под 300 кг, като целият автомобил ще тежи едва 1507 кг.
Тези батерии захранват четири електромотора с обща мощност 2040 к.с., които ще позволяват на Fulminea да ускорява от 0 до 320 км/ч за под 10 секунди. Как ще бъде постигнат обещаният пробег от 520 км (WLTP) не е ясно).
Официалното представяне на Estrema Fulminea ще се състои на 13 май в Turin Automobile Museum. Първите клиентски бройки ще са готови през втората половина на 2023 г.
Топ 5 измами, за които да внимавате при покупката на „нов внос”
Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)