Zenvo направи V12 двигател, който ще „яде“ EV-та за закуска

ДВГ все още има какво да предложи и не се предава

zenvo двигател

Zenvo

Ф еновете на електрическите автомобили често изтъкват, че спортните EV-та са много по-добри от събратята си с ДВГ. По-бързо и агресивно ускорение, високи скорости, повече динамика и технологии, които тепърва ще стават все по-добри.

ДВГ от друга страна бива ограничаван все повече от регулациите. Производителите намаляват инвестициите в тези агрегати, но пък почитателите им продължават да са уверени, че това е по-добрият избор.

Феновете на EV веднага обаче отговарят, че електричките превъзхождат ДВГ. И имат солидно доказателство – рекордите на „Нордшлайфе“ са доминирани от електрически коли. Но ДВГ не се отказва и датчаните от Zenvo, заедно с техните партньори MAHLE Powertrain искат да покажат, че V12 има още какво да предложи.

И това включва дори директна конкуренция с електрическите хиперколи. Затова новият им V12 двигател е кръстен Mjolner, на името на чука на Тор, и ще бъде най-мощният V12 някога слаган в шосеен автомобил, съобщава Car Magazine.

Mjolner е дело на „много разгорещени“ дискусии между инженерите. Всичко е започнало с идеята на Zenvo да има V12 с две турбини в новия си автомобил. Само че това се оказва недостатъчно.

Затова компаниите решават, че 4 турбини е правилният избор. Ако са само две, има твърде голямо забавяне докато се „развъртят“. С четири, се постига по-добро време за реакция на двигателя.

Започва усилена разработка на агрегата. Той е 6,6-литров, V12 с 4 турбини и развива 1250 к.с. Развърта се до 9800 об/мин.

Към него е добавена и хибридна система, която вдига общата мощ до 1850 к.с. С нея двигателят става и съвместим с всички регулации по света, така че колата ще може да се кара свободно навсякъде. Двигателят ще дебютира в Aurora, чийто първи бройки се очакват догодина.

Двигателят не е просто екзотична разработка за хиперкола. Той е модулен, т.е. от него могат да се правят V6 и V8 версии. И има нова инжекционна система, която покрива Евро 7 и е предвидена и за бъдещите регулации.

Само тя е разработвана над десетилетие и заменя традиционните свещи с нова, по-сложна система. Тя може да е по-скъпа, но пък позволява по-бърз и прецизен запалителен процес, по-голяма компресия, по-ефикасна горивна смес и още много предимства. Включително и увеличава икономичността - „почти като дизел“, но със значително по-ниски ЦО2 емисии, а NOx емисиите могат да се свалят с 99% според горивната смес.

Mjolner е разработен, за да може той и неговите версии да се използват пълноценно дори и на фона на регулациите след 10 години.

коли автомобили електрически автомобил електромобили спортни коли хиперавтомобил Zenvo