Zenvo представи новия си хиперавтомобил Aurora, който представи като „глава втора“ в историята си. И тази „глава“ се оказва двойна и на пръв поглед малко объркваща.
Това е така защото Aurora всъщност са два модела, които са хем еднакви, хем различни. Еднаквото е голяма част от механиката и дизайна, но има някои съществени разлики.
Първо общото. Aurora е най-лекият и мощен модел на Zenvo досега. Колата ще тежи между 1300 и 1450 кг. в зависимост от конфигурацията. Тя ще използва новия V12 двигател на MAHLE, който е 6.6-литров с 4 турбини. Към него са добавени един или три електромотора, отново в зависимост от конфигурацията. Така мощността е между 1450 или 1850 „коня“. Съответно и въртящият момент е 1400Nm и 1700Nm. Колата ще покрива стандартите Euro 7.
И сега разликите. Aurora има две версии – Tur и Agil. Tur е по-мощната версия с максимална скорост 450 км/ч (ограничена заради гумите) и по-елегантен дизайн. Agil е моделът предимно за писта – дизайнът е много по-отворен и агресивен, има и голямо задно крило. Максималната скорост ще е 365 км/ч.
Zenvo Aurora
Докато Tur е с три електромотора и задвижване на 4-те колела, Agil е само с един електромотор и задвижване само на задните колела. И двата модела могат да изминат около 35 км. само на електричество, като V12 двигателят е готов да „помогне‘ по всяко време.
Интериорите на двете коли са сходни, като при Agil карбонът е повечко и е заложено на спортното усещане. Tur е по-луксозен с повече кожа и комфорт. На пръв поглед Aurora няма интерактивни дисплеи, даже и арматурното табло е с аналогови стрелки. Но при натискане и задържане на бутон на волана, оборотомерът се завърта на 180 градуса и показва дисплей.
Aurora е първата кола с новата модулна карбонова монокок платформа на Zenvo. Тя е лека и много здрава, като ще бъде използвана и за други модели на компанията, които са предвидени като втората вълна на развитието ѝ.
Общо ще има 100 екземпляра от Aurora – по 50 от двете версии. Купувачите могат да си изберат коя от двете искат и да я персонализират допълнително според предпочитанията си. Производството ще започне чак през 2025 г., а първите доставки ще са през 2026 г. Цената не е обявена.