С покойно може да се каже, че преходът на ток не върви по плана, който някои производители очертаха в началото. Миналата година Volkswagen направи прогноза, че делът на EV от общите годишни продажби в Европа ще възлиза на 80% в края на десетилетието. Но не толкова топлото посрещане на семейство ID накара марката да ревизира стратегията си.
От отделението 180 млрд. евро ($196 млрд.) за следващото поколение електромобили, германският гигант ще използва 1/3 от тях, за да продължи да развива конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене!
Това идва от Арно Антлиц, главен финансов и оперативен директор на Volkswagen Group. Концернът възнамерява да похарчи грубо 60 млрд. евро, за да запазим „конкурентоспособността на нашите конвенционални модели“.
Говорейки на събитие, организирано от Reuters в Мюнхен, Антлиц (CFO и COO) добавя, че „бъдещето е електрическо, но миналото не е свършило. Става въпрос за една трета и ще остане една трета.“
Това изказване е рязък завой от края на 2022 г., когато бе обявено, че от 2033 г. в Европа ще се правят и продават само електромобили.
Миналата година босът на VW нарече ДВГ „стара технология“ в контекста на е-горивата. Томас Шафер описа дискусиите около синтетичните горива като нищо повече от „ненужен шум“.