М акар електрическият наследник на Volvo XC90 да е в процес на разработване (вероятно ще бъде наречен Embla), шведският производител не планира да изпраща в пенсия настоящия си модел, докато все още има търсене на хибридни автомобили. Това значи, че двата модела ще се продават едновременно за определен период от време. Но това не е ново за Volvo, тъй като същото се случи и когато сегашното поколение на ХС90 замени предходното.
В интервю за Automotive News Хакан Самуелсон, Изпълнителен директор на Volvo, потвърди новината:
Това е предимството да правим новия в Чарстън, Южна Каролина. Защо да спрем стария в Торсланда, Швеция, когато все още имаш пазар за хибриди, особено в Америка и Китай?”
Не само че Volvo ще продължи да произвежда XC90, но компанията ще направи още един фейслифт, за да задържи дизайна възможно най-свеж за по-дълго време, а и да е достоен предшественик, когато застане редом с новия, много по-модерен модел. Когато наследникът се появи, настоящият модел вероятно ще е вече на осем години.
В момента моделната гама на XC90 е електрифицирана, като плъг-ин вариантът може да измине на ток до 51 км.
Миналата година Volvo XC90 е третият най-продаван модел на марката с общо 108 231 продажби, със 17% повече спрямо 2020 г. Най-търсен е по-малкия брат XC60 (215 635) второто място е за компактния ХС40 (201 037).
Напомняме, че до 2030 г. Volvo Cars трябва да стане изцяло електрическа марка. Очакванията на Volvo са до 2025 г. половината от световните продажби да са на изцяло електрически модели. Новият модел ще стъпи върху новата платформа SPA2, която трябва да застане и в основата на Polestar 3, с който ще делят една поточна линия в Щатите.