Volvo беше първият от т. нар. наследствени производители, който обяви планове за изцяло електрическа гама. Обявена през март 2021 г., амбициозната стратегия имаше за цел да изпрати в пенсия автомобилите с ДВГ до 2030 г.
Въпреки това, преди няколко месеца марката, собственост на Geely, преразгледа прекалено оптимистичната си цел, като каза, че автомобилите с ДВГ ще продължат да се продават от Volvo и през това десетилетие.
Сега научаваме, че най-големият SUV ще продължи да ни радва още дълго време. Говорейки с британското списание Auto Express, представител на Volvo е казал, че шведите „ще продължат да обновяват XC90, докато има търсене“. Най-големият бензинов SUV на марката ще навърши 10 години през следващата година след фейслифт, представен през 2019 г., и още една актуализация през септември.
Въпреки че вече има напълно електрически EX90, двата мирно ще съжителстват един с друг. Предишното поколение XC90 също имаше необичайно дълъг жизнен цикъл от 14 години. Той влезе в продажба през 2002 г. и беше изваден от гамата през 2016 г.
Изглежда, че наследникът му може да го бие в посока на дълголетие на конвейра. XC90 е третият най-продаван продукт на компанията след по-евтините и по-малки XC60 и XC40.
Според говорител на компанията, цитиран от Auto Express, XC90 няма да канибализира продажбите на EX90, защото двата SUV-а привличат различни клиенти.
Твърде рано е да се каже дали XC90 ще доживее да види трето поколение. Скорошното му обновяване ни казва, че настоящият модел ще се задържи още няколко години на пазара. Volvo казва, че ще продължи да обновява ХС90, но това може да означава трети фейслифт, а не напълно ново поколение.
Като се има предвид, че най-новата цел е plug-in хибридите и електромобилите да представляват 90-100% от общите доставки до 2030 г., масивна инвестиция в бензинов SUV изглежда малко вероятна. Това е особено вярно, като се има предвид, че Volvo все още иска Европейският съюз да следва своя план за забрана на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.
След като вече приключи производството на дизелови двигатели, което имаше най-голям смисъл в големите и тежки автомобили като XC90, Volvo вярва, че ДВГ живее назаем.