Нов живот за Volvo XC90 с втори, всеобхватен фейслифт

Моделът направи 10 години, но втори фейслифт трябва да го задържи в играта още дълги години, при това с любимия ДВГ

Пламен Георгиев,
Volvo XC90

Volvo

П реди дни нашата медия бе една от двете в България, която има шанса да тества първа новият електрически флагман EX90 на Volvo. Но макар да обяви преди години, че до 2030 г. ще мине изцяло на ток, днешната реалност показва, че това е трудно към днешна дата. Затова шведската марка реши да направи втори, всеобхватен фейслифт на ХС90, който да продължи да разчита на ДВГ, макар и електрифициран, за да се продава успоредно с електрическия 7-местен ЕХ90.

Обновеният ХС90 старее достолепно. Виждаме променена радиаторна решетка, обградена от леко видоизменени фарове с преработен светлинен подпис. Предната броня също е модифицирана с вертикални вентилационни отвори, докато долният въздухозаборник се е опънат по-силно настрани. Отзад виждаме актуализирани светлини.

Volvo

По-значителни промени се случват вътре, където предишният 9,0-инчов централен дисплей е заменен от 11,2-инчов сензорен екран в центъра на таблото. Освен че е с по-голям диагонал, екранът е модернизиран в унисон с ЕХ90 е предлага плътността на пикселите с 21%. Екранът е ясен, лесен за боравене, преките пътища и уиджетите са разделени функционално, за да се улесни навигирането.

Volvo

Сред оптимизациите на интериора спада добавената звукоизолация с цел постигане на по-тиха кабина. Виждаме също преработени преработени вентилационни отвори, както и материали от рециклирани и рециклируеми материали, философия, която Volvo следва много стриктно в последните си модели. Обновеният интериор предлага по-голяма практичност с повече място за съхранение в централната конзола, включително допълнителна поставка за чаша. Подложката за безжично зареждане е преместена зад централния тунел, така че вече да не пречи след отделянето й от зоната за съхранение.

Volvo

За момента Volvo мълчи относно техническите спецификации, сигурни са две неща: ХС90 продължава да разчита на добрия стар ДВГ, но, както може да предполагате: дизелът е мъртъв за Volvo.знаем, че дизеловите двигатели са мъртви. Плъг-ин хибридът вероятно ще предложи пробег на ток до 70 км по WLTP и над 800 км след изчерпване на резервоара за бензин. Но освен версията Т8 (въпросният плъг-ин хибрид), Volvo XC90 ще се предлага и във версии B5 и B6 с мек хибрид.

Въздушното окачване остава на разположение, което повдига SUV-а с цели 3,9 см и го снижава с 2 см. Активната технология за контрол на шасито засича състоянието на пътя, автомобила и водача цели 500 пъти в секунда, за да осигури възможно най-комфортната возия.

Поръчки за модела вече се приемат, производството трябва да започне в късната есен. Така че, спокойно, този автомобил е поредното доказателство, че автомобилите с ДВГ няма да изчезнат толкова бързо, колкото се смяташе преди 2-3 години.

Volvo Volvo XC90