В YouTube канала Toyota Times се появи видео с прототип на Lexus IS, който е оборудван с четирицилиндров двигател от ново поколение. На път към масово производство е цяло семейство бензинови двигатели с обем 1,5 и 2,0 литра: с течение на времето те ще заменят атмосферните 2,5-литрови мотори, 4-цилиндровите 2,4-литрови турбо агрегати, както и 3-цилиндровите двигатели.
Всички двигатели са разработени с перспектива за електрификация. Съдейки по видеото на прототипа на Lexus IS, инженерите подготвят и "драйвърска" конфигурация, която обича високите обороти.
Toyota разкрива, че компактните размери на новите двигатели ще позволят ДВГ-то да бъде преместен в рамките на междуосието, снижавайки центъра на тежестта и вибрациите. Атмосферният 1,5-литров двигател ще бъде с 10% по-компактен от настоящия трицилиндров агрегат и с 12% по-икономичен.
Двигателят 1,5 Turbo трябва да е с 20% по-компактен от 2,5-литровия атмосферен агрегат, а ефективността ще се увеличи с 30%! Флагманският 2,0-литров двигател с турбокомпресор трябва да бъде с 10% по-компактен от сегашния 2,4-литров с принудително пълнене и с 30% по-икономичен.
Времето за появата на обещаващи двигатели с вътрешно горене на новите продукти на Toyota и Lexus не е уточнено, но източниците на Financial Times казват, че дебютът ще се състои в края на 2026 г.
Японската корпорация смята електрическите автомобили за надценени, така че инвестициите в нови бензинови двигатели са разбираеми.