Toyota няма да се откаже от спортните коли с ДВГ

Компанията планира да предложи „спортисти“ с водородни двигатели

Мартин Дешев,
Toyota FT Se

Toyota

М акар да полага големи усилия в електрификацията на гамата си, Toyota не иска да се откаже и от традиционните двигатели, особено за спортните си коли. Компанията дори планира да предложи спортни коли с водородни двигатели, съобщава Autocar.

Мениджърът на спортната дивизия GR Масахито Уатанабе казва, че има още „хляб“ в ДВГ. „Смятаме, че двигателят с вътрешно горене все още има потенциал и разбира се, ще се опитваме да покриваме всички правила според всеки регион и държава. Но не искаме да се отказваме. Все още не е приключило. Ако погледнем ДВГ, има още възможности, включително водород, чрез който ДВГ може да остане част от гама с нулеви емисии“, казва Масахито.

Той допълва, че модели като FT-Se показват големите възможности пред електромобилите, но компанията иска да развива различни сфери, включително за моторните спортове и спортните коли като цяло. Това включва мащабен план с 15 електромобила до 2026 г., както и още множество хибридни и водородни модели.

„Вярваме, че има много потенциал и от водороден ДВГ. Знаем обаче, че в момента инфраструктурата е изключително недостатъчна. Това е проблем в множество държави и няма да можем да комерсиализираме технологията точно сега. Но виждаме мерките, които се предприемат в Европа, САЩ и Япония и то не само от правителствата, но и от частните компании. Очакваме това и искаме да предложим на клиентите си възможно най-много опции. Затова ще продължим да развиваме водородния ДВГ като част от тази стратегия“, казва Уатанабе.

Засега той не казва кога можем да очакваме спортен модел с подобен двигател. Той потвърждава, че ще има шосейна версия на GT3 модела, който Gazoo Racing ще предложи за състезания, но отново не навлиза в подробности кога.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Toyota