С лед като преди дни босът на Stellantis Калос Тавареш обяви, че не изключва продажбата или закриването на брандове на концерна, които не генерират достатъчно големи продажби, мнозина погледнаха към Maserati. Особено и след думите на главния финансов директор на Stellantis Натали Найт.
Тя беше цитирана да казва по време съобщаването на финансовите резултати на концерна, че „може да има момент в бъдещето, в който ще помислим къде е най-добрият дом за Maserati”. Мнозина веднага приеха, че съдбата на компанията е решена и започнаха слухове, включително и призиви да се слее с Ferrari.
Stellantis обаче обори всички спекулации. В отговор до Motor1 концернът казва категорично: „Stellantis потвърждава своето безусловно посвещаване на бляскавото бъдеще на Maserati като единственият луксозен бранд от 14 в групата… Stellantis няма никакво намерение да продава бранда или да го обединява с други луксозни италиански марки“.
Концернът след това допълва, че Maserati е в процес на преход към пълна електрификация чрез програмата Folgore BEV, описва настоящите модели на марката и потвърждава, че работи по наследниците на Quattroporte и Levante. „Направените твърдения за раздяла по никакъв начин не кореспондират с контекста на стратегията на Maserati в дългосрочния план Dare Forward 2030 на Stellantis”, коментира още компанията.
„Мисията на Maserati е да напише бъдещето чрез най-добрата производителност в луксозния сегмент, концентрирайки се върху желанията на клиентите. За да постигне целите си, брандът се насочва към много специфична аудитория“, коментира още Stellantis. Планът включва заздравяване на бранда, увеличаване на пазарите, в които предлага моделите си, акцентиране над уникалните продукти.
„Stellantis затвърждава своя ангажимент към всички 14 бранда и припомня, че всеки от тях има 10-годишен хоризонт да изгради устойчив и печеливш бизнес, като осъзнава, че нестабилността на пазара и временни ситуации, може да доведат до промени“, завършва компанията.