Porsche, подобно на много автомобилни производители, пренастройва стратегията си в отговор на променящите се политически и потребителски настроения. Непоколебим в ангажимента си към електрическо бъдеще преди време, производителят на спортни автомобили променя курса – поне временно. В центъра на тази корекция е Macan, един от бестселърите на Porsche, който може да следва различен път от първоначално планирания. Поне в САЩ.
Porsche проучва как да интегрира повече двигатели с вътрешно горене в своята гама, водена отчасти от бавните продажби на Taycan и скока в търсенето на хибридни модели и модели с ДВГ. Тази промяна идва в допълнение към потенциалните промени в политиката в САЩ, след като новата администрация на Тръмп поеме управлението следващата година.
Макар детайлите да се променят постоянно, финансовият директор на Porsche Лутц Мешке потвърди по време на обявяване на резултатите за третото тримесечие, че „ще обновим нашите автомобили с двигател с вътрешно горене, включително Panamera и Cayenne, и разбира се, ще продължим да разчитаме на plug-in хибриди.“
По-рано тази година представители на Porsche посочиха, че производството на конвенционалния Macan ще приключи до 2026 г., оставяйки електрическата версия като техния единствен луксозен компактен SUV.
„Платформата достигна края на своя цикъл“, каза членът на изпълнителния борд на Porsche Албрехт Раймолд през юли. Macan с ДВГ вече беше изтеглен от европейските пазари не поради липса на търсене, а защото платформата му вече не отговаря на най-новите разпоредби на ЕС за киберсигурност. Привеждането й в съответствие на тях би било непосилно скъпо за такава стара платформа. Версията с ДВГ обаче остава налична на ключови пазари като Северна Америка, където регулаторните стандарти очевидно са по-малко строги.
„Настоящият Macan с ДВГ ще продължи да се предлага в САЩ в сегашната му форма в обозримо бъдеще и ще се продава заедно с новия изцяло електрически Macan“, каза говорител на Porsche пред Carscoops. „Продължителността на това паралелно предлагане ще се определя от търсенето на клиентите и регулаторните изисквания.“
Въпреки че това не е непременно в противоречие с по-ранното изявление на Porsche за спиране на производството до 2026 г., формулировката предполага, че Macan ДВГ може да има по-дълъг живот от очакваното преди, ако търсенето остане силно. Колко дълго може да е това, е въпрос на гадаене, но настоящите клиентски предпочитания значат, че това обозримо бъдеще може да се проточи.
Произвеждан от 2014 г., Macan претърпя два фейслифта през 2019 г. и 2021 г., заедно с множество по-малки актуализации между тях. Въпреки тези усилия да се запази свеж и конкурентоспособен, SUV-ът остава „вързан“ към остаряла платформа, с някои присъщи ограничения, които просто не можете да се коригират, като по-тясното товарно пространство и по-тясната пътническа кабина в сравнение с неговите конкуренти.
От друга страна, Macan остава забележителен в своя сегмент, осигурявайки някои от най-добрите динамични характеристики, които се предлагат в SUV. Добавете към това висококачествен, безкрайно адаптивен интериор – въпреки че премиум ценовият етикет гарантира, че няма да го забравите – и е лесно да разберете защо все още е любим на клиентите.
Конкурентите обаче напредват бързо с по-нови платформи, по-просторни дизайни и далеч по-добри технически характеристики, оказвайки нарастващ натиск върху Macan да не изостава. Ако Porsche иска да продължи да го продава със сериозен успех, със сигурност трябва да очакваме сериозна фейслифтова магия.