С лед като стана ясно, че Volkswagen Passat ще остане без наследник, като американският Passat бе спрян от производство още пред декември 2021 г., сега става ясно, че втори 4-врати модел може да последва съдбата му.
Публикация на Automotive News навежда на мисълта, че Arteon навърта последните си километри по пътя към предизвестената му „смърт” през 2024 г.
Тази година Volkswagen представи концептуалния ID. Aero, която трябва да замени като позициониране Passat, но моделът ще бъде изтеглен към премиум сегмента. Възможно е негова електрическа модификация да застане на мястото на Arteon. Иначе Aero (от това, което се знае към момента) разчита на батерия с капацитет 77 kWh, която от компанията твърдят, че ще е достатъчна за постигане на пробег на ток до 620 км.
Тежки времена живее и друг седан, продаван в Щатите, а именно Jetta. Очакванията бяха през 2024 г. моделът да премине сериозно обновяване, но сега става ясно, че тогава той ще бъде само освежен. Този факт подсказва, че Jetta също ще бъде погребана във вида, в който я познават в настоящето клиентите в САЩ.
А те стават все по-малко и по-малко. Статистиката показва, че преди десетилетие Volkswagen е продал 182 262 бройки от модела. През миналата година са били реализирани една 55 113 бройки, докато за първите 6 месеца на 2022 г. - 23 791.
Ситуацията с продажбите на седани в Европа също е доста плачевна. Властването на кросоувър и SUV буквално изяжда другите класове. Същото издание публикува данни, според които сегментът на компактните градски модели вече не държи лидерството по продажби на континента, дори пада на трета позиция. Пред него се изкачват „Малък SUV и крокоувър” и „Компактен SUB и кросоувър”. Докато сегментът „Средноразмерен премиум”, където попада Arteon, е едва на девета позиция и реализирани в Европа 204 000 продажби за първите шест месеца на годината (от всички марки).