Д ве години след като представи Utopia, Pagani е готова и с кабриолета. Той се казва Pagani Utopia Roadster и компанията казва, че решава една от най-старите дилеми на ентусиастите.
А именно дали да имат купе или кабриолет. Utopia предлага и двете. Utopia Roadster е разработена паралелно с купето, като има нищожни разлики. И двата модела запазват същото отваряне на вратите, имат мощен V12, малко тегло и много емоция.
Utopia Roadster идва и със сваляем твърд покрив, за който няма място в колата. Той може да се постави на красива поставка и става „орнамент“, който ще краси помещението. В малък куфар има и сгъваем текстилен покрив, който да се използва, ако завали дъжд и собственикът е навън в роудстър режим.
Utopia Roadster има същия V12 двигател като купето. Той развива 852 к.с. и 1100Nm. Свързан е с трансмисия, която може да е механична или автоматична според предпочитанието на клиента. Максималната скорост е ограничена на 349 км/ч. Джантите са 21 цола отпред и 22 цола отзад.
Pagani Utopia Roadster
И докато повечето кабриолети са по-тежки от купетата, Utopia Roadster тежи точно колкото своя събрат – 1280 кг. Това е постигнато чрез използване на нови композитни материали, които да запазят здравината, но да не увеличат теглото. Монокок шасието е изцяло преработено, за да не се наложи добавянето на още елементи.
Екстериорът е все така драматичен и запомнящ се. Utopia Roadster е преминала и през щателни анализи в аеродинамичен тунел, за да се постигне нисък коефициент на съпротивление и достатъчно сцепление без да се налага използването на допълнителни аеро елементи.
Интериорът е запазен почти непроменен спрямо този на купето. Основните разлики са по тавана, който.. липсва.
Запазено е същото огромно внимание към детайла и високо качество на материалите. Воланът например е изработен от едно парче метал, което е обработвано на машини в продължение на 28 часа.
Utopia Roadster ще струва 3,1 млн. евро преди екстрите. А те могат да са различни гуми, персонализация на цветове и материали, спортен пакет и др. Ще има 130 броя от колата, като целта е всяка бройка да е уникална и да не се дублира по цветови комбинации и детайли с друга.