От 1 декември: спират бричките в центъра на София

Ще ни определят по екостикерите, но как ще се следи, кой ще следи, как ще се наказваме…

Пламен Георгиев,
София

iStock

О т 1 декември се активира забраната за влизане на стари автомобили в центъра на София, съобщава Vesti.bg. Забраната ще важи три месеца. Тя ще засегне автомобилите, чиято първа регистрация е до 1 юли 1992 г. с бензинови двигатели и до 2002 г. с дизеловите.

Решението за това бе взето от СОС през миналия декември, ще важи до края на февруари, е целта и да се намали замърсяването на въздуха в центъра на града. А дано, ама надали.

Забраната за влизане на тези брички обхваща така наречения малък ринг между булевардите "Васил Левски", "Патриарх Евтимий", "Ген. Скобелев, "Сливница" и ул. „Опълченска".

Кои автомобили попаднат под тази забрана ще се определя от екостикерите при годишния технически преглед на колите. Но важните въпроси: как ще бъдат връчвани глобите, ако се установи нарушения, тук никой не дава обяснение. Нарушителите щели да се ловят с камери, добре, но какво следва след това? Тук отговор няма.

И какво ще се промени, когато бъдат ограничени само таралясниците на по 20 години? От СОС твърдят, че замърсяването щяло драстично да намалее, но аз съм абсолютно сигурен, че това няма да стане. Ще стане само когато някой придобие достатъчна смелост, за да промени начина на издаване на тези еко стикери. Защото проблемът е скрит и заровен в Годишния технически преглед. Аз лично не съм чул някой да не е минал ГТП.

А как се действа в Лондон? Там всички шофьори вече ще плащат по 12,50 британски лири дневно (и целогодишно), който шофира по-стари и по-мръсни коли.

Трябва да кажем, че забраната в София не се отнася за живеещите в малкия ринг, както и хората с увреждания.

Според статистиката в първа екогрупа попадат 19% от колите в столицата.

забрана за автомобили СОС София нискоемисионни зони