Б ъдещето на Opel в рамките на групата Stellantis е сигурно, заедно с двата завода на марката в Германия, заяви европейският шеф на концерна Уве Хохгешурц, цитиран от Autonews.
Щастлив съм от марката. Много съм доволен от продуктовата гама, коментира той. - Opel ще остане - както всички други марки Stellantis, независим бранд. Той има голяма стойност.”
Дизайнерският център на Opel в Рюселсхайм е един от най-модерните в групата.
Капацитетът за разработване е висок. Ние сме в състояние да разработим много успешни модели като Corsa, Mokka или Astra“, добави Хохгешурц.
Двата завода на Opel в Германия имат стабилен обем на производство, което означава, че бъдещето им е сигурно, каза той.
Босът не поясни къде ще се произвежда наследникът на Insignia. Автомобилът се произвеждаше в Рюселсхайм, докато не беше спрян през миналата година.
Ще има наследник на Insignia със сходни характеристики. Все още не сме обявили къде. Предишният модел беше от друга епоха, все още базиран само на платформа за двигатели с вътрешно горене“, рече той.
Opel, както и други марки на Stellantis, загуби пазарен дял миналата година, тъй като недостигът на чипове и логистичните затруднения причиниха проблеми с доставките.
Продажбите на автомобили Opel и Vauxhall са паднали с 12 процента до 428 145 през 2022 г. в страните от ЕС и Обединеното кралство. Пазарният му дял спадна до 3,8% от 4,1%.
Имахме клиенти. Имахме и готовите автомобили, но те не стигнаха до тях, каза Хохгешурц. - Проблемите с логистиката засягат по-силно производителите на по-масовите марки.“
Той допълни, че Opel сега е устойчиво печеливш, след като е регистрирал загуби в продължение на почти две десетилетия до 2017 г.
Corsa е най-успешният малък автомобил в Германия. Чисто новата Astra се справя изключително добре. Mokka също е много търсена“, каза мениджърът.
Opel ще се концентрира пазарите в Европа в бъдеще, а експанзия в Китай, преследвана от бившия главен изпълнителен директор на Opel Михаел Лошелер, не се обсъжда.