О бновеният модел разчита на нов 5-цилиндров двигател, същият, който се вгражда в Audi TT RS. Той е запазил досегашния си работен обем от 2480 куб. см, но блокът, картерът и някои други детайли вече са изработени от леки сплави. Монтиран е нов турбокомпресор, по-ефективен интеркулер и комбинирано впръскване на горивото (в колектора и директно в цилиндрите). Всичко това е довело до намаляване на теглото на мотора с 26 кг, но по-важно – до подобряване на параметрите му. От 367 к.с. и 465 Нм вече имаме 400 к.с. и 480 Нм!
Трансмисията не е сменяна, това е познатата 7-степенна трансмисия. Задвижващи са четирите колела, като разпределението на въртящия момент между осите се извършва от електро-хидравличен многодисков съединител. В сравнение с цивилната версия просветът на модела е снижен с 25 мм, а предната следа на колелата е увеличена с 20 мм.
Времето за ускорение от място до 100 км/ч е снижено от 4,3 до 4,1 секунди. Максималната скоростта е ограничена на 250 км/ч, но моделът може да ускори до 280 км/ч при махане на ограничителя със специален пакет (срещу доплащане).
Какво предлагат конкурентите му? Mercedes-AMG A45 (381 к.с.) взима спринта до 100 за 4,2 сек, а BMW M140i xDrive (340 л.с.) — за 4,4 сек.
Както и цялото обновено семейство А3, спортната версия идва с LED фарове (те са стандартни още от базовото ниво на оборудване на А3), виртуален кокпит с 12,3-инчов дисплей, нов волан и други екстри, характерни за спортен модел. В списъка на опциите фигурира адаптивно окачване и керамични спирачни дискове.
Новият Audi RS3 (седан и Sportback) ще се появят при дилърите през август. Петвратата версия в Германия стартира от 54 600 евро, а седанът – от 55 900.
Четете още:
Renault-Nissan с почти 10 млн. продажби, за малко да измести GM от третото масто
Съдбата на малките дизели на VW е предрешена в полза на хибридите