Х имическият концерн KG Group, който в средата на миналата година придоби изпитващата огромни трудности марка SsangYong, ще смени името и имиджа й.
Това обяви на събитие пред журналисти в Сеул президентът на KG Group Куак Джи Сун, цитиран от местния Korea Herald.
Новото име е KG Mobility. То и ново лого ще стоят на всички модели на марката, както и навсякъде, където тя се представя и фигурира.
Името SsangYong Motor има фенове, на които навява добри спомени. Но има и болезнен имидж, каза Куак. - Отсега нататък всички автомобили SsangYong ще излизат на бял свят като KG. Дори и с промяната на името, историята на SsangYong Motor няма да се промени, а тя ще запази своите качества.”
Промяната трябва да бъде официализирана на Общо събрание, но явно е въпрос на формалност, след като вече бе обявена от боса на химическия гигант.
Тя ще бъде подкрепена и от цялостна маркетингова промяна по всички направления, включително корпоративната идентичност.
Настоящото име се използва през последните 35 години и Куак призна, че решението за промяната е взето изключително трудно.
Вероятно ще се стигне до промяна и на бизнес стратегията, а е много възможно да видим новости и по гамата, отделните модели…
SsangYong води началото си от производител, основан през 1954 г., но името се появява за първи път в края на 80-те години. Южнокорейският бранд по-късно беше придобит от Daewoo, след това от китайската SAIC Motor и индийската Mahindra & Mahindra.
Дори и с финансовите си проблеми, в последните години SsangYong продължи да обновява моделите си и да води нови. През пролетта на м.г. бе представен нов SUV - Torres.