Н яма спор, че новите автомобили са по-мощни, бързи, икономични, сигурни, комфортни и умни и стават все по-добри в много отношения спрямо своите по-стари предшественици. Ретро колите обаче имат неповторим чар и стил, който е атрактивен дори и днес, въпреки много по-различните времена и възгледи.
Недостатък на ретро автомобилите обаче е, че не са подходящи за ежедневно шофиране в днешните реалности. Именно защото отстъпват технически на модерните си събратя.
Затова има ръст на т.нар. рестомодове – реставрации на ретро коли, но и модифицирането им с по-модерни технологии. Така получаваме най-доброто от двата свята – по-добра механика, но и класическия чар.
Именно това са направили от компанията Cyan Racing, съобщава Autocar. Те са взели класически екземпляр от Volvo P1800 от 60-те години на миналия век. След това са го преработили из основни и така пред нас сега е P1800 Cyan GT, като това е обновена и подобрена версия на предишния подобен проект на компанията от 2020 г.
Volvo P1800 Cyan GT
Новият P1800 Cyan GT идва с 2-литров 4-цилиндров двигател с турбина. Той развива „между 345 к.с. и 414 к.с.“, в зависимост от конфигурацията и горивото. Двигателят е взет от състезателната кола S60 TC1 на Volvo. Мощността отива към задните колела посредством 5-степенна механична трансмисия Holinger. Теглото на автомобила е под 1000 кг., така че мощността определено ще се усеща и това е кола за хора с опит.
P1800 Cyan GT има и други подобрения. Сред тях е регулируемо окачване, което е настроено за междуселски пътища и дълги пътешествия. В интериора има нов ролкейдж от титан за повече стабилност, както и подобрена шумоизолация за повече комфорт. Седалките също са преработени, за да са по-удобни.
Дизайнът на купето е почти непроменен, като има повечко карбон, за да се намали теглото и да се увеличи здравината. Добавени са и много по-големи джанти.
Колата се преработва от инженерите на Cyan Racing в Готенбург, като за всяка бройка са нужни между 12 и 15 месеца за изработка. Компанията не съобщава цената на това удоволствие, но казва, че бройките ще са ограничени. Първата (на снимките) вече е доставена на клиент в САЩ, а екипът е започнал работа и по втория екземпляр.