П рез 2022 г. Bugatti най-после свали покрива на Chiron, за да създаде Mistral. Резултатът е този прекрасен открит хиперкар, ограничен до само 99 екземпляра, първите от които трябва да бъдат доставени тази година.
Въпросните почти сто богаташи са се съгласили да платят около 5 млн. евро плюс данъците. Но сега в Mobile.de се появява обява за продажба на един от тези Mistral-и за впечатляващите 8 539 900 евро. Нетната цена е все така поразителна – 7,9 млн., което си е с 2,9 млн. евро повече от оригиналната цена. И най—интересното е, че тук не говорим за готов автомобил, а за правото да си един от тези 99, които ще се сдобият с него.
Всичко това изглежда прекалено надценено, но при всички положения Mistral има колекционерска стойност не само защото е един от последните модели с W16 от Молсхайм. Mistral и пистовият Bolide са лебедовата песен за вездесъщия W16, с която идва край на цяла една ера. На хоризонта се задава нов хиперавтомобил, за който Мате Римац загатна, че отново ще е с уникално задвижване, но за момента все още е рано за подробности.
След първия опит с Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, сега Mistral не може да се нарече кабриолет, тъй като въобще няма покрив. Изглежда, че има някакъв временен мек гюрук, но поне от снимките на прототипа не става много ясно, но всички официални снимки показват автомобила откри.
Bugatti иска епилога на W16 за пътя да спечели приза най-бърз роудстър в света. Предественикът му постигна 408,84 км/ч през 2013 г., но не е трудон да предположим, че през 2024 г. Новият модел без проблеми ще подобри това постижение. Най-малкото, ако това може да бъде наречено малко, Mistral разполага с 400 к.с. повече от Veyron.
В конструкцията на модела се използва огромно количество карбон, съчетан с 3D-принтирани детайли от титан и алуминий. V-образното челно стъкло изпраща препратки към класиката Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid от 1934 г.